27 december 2005

Vårmodet

"Designteamet har sett till sekelskiftets modehistoria för inspiration. Det skräddade uppdateras med trängre kavajer, västar i olika modeller ... knickers eller långa vida slacks. Skjortorna är kraglösa frackskjortor. ... Jerseyplaggen är underklädesinspirerade. ...
60-talsretro med haute couture-referenser är en annan inspirationskälla, med raka, minimalistiska linjer och en raffinerad grafisk mönsterbild. ... Safarifunktionella plagg kompletterar. ... Midjan accentuerars och den sitter där den ska. ...
Scarves har klassiska mönster och initialer. Hårband gör den enklaste utstyrsel elegant. ... Smyckena är personliga med antik känsla och finish eller minimalistiskt enkla av silvermetall."


Åh, jag kan knappt bärga mig! :D I synnerhet med tanke på de safarifunktionella plaggen. Ska jag få min safarihatt? Ska jag det? Ska jag åtminstonde få ha såna där långa shorts med knästrumpor/ridbyxor och tillka stövlar, och en lång skjortkavaj med stora fickor, och bälte i midjan? All in stylishly khaki. Såsom det anstår varje upptäcksresande of the early century. :D
Dr Livingstone, I presume? :D


Och Andrea: Det ser ut att komma supersmala hänglsen till herravdelningen. :D

8 Åsikter

Anonymous Anonym:

haha. HELL YEAH! det jag vill ha är snygga hängslen, en fin, svintajt väst i grått eller svart samt snorsmala svarta jeans. det kaske ser ljust ut, trots allt?

pippi komemr inte banga hängslen f.ö. hans ska ha i regnbågens alla färger! :D

19:47  
Anonymous Anonym:

Haha, han är hägselmannen!
Svintajt väst vill jag med ha, men har inte sett nån jag älskar än så länge. Jag väntar och bidar min tid, jag. :D

02:09  
Blogger Dallerberg:

Vafan ska ni med västar till era förbannade jävla skitsvin!!!!!!!!!!!!!! JAG HATAR VÄSTJÄVLAR!!!!!!!!!!11111
Jag höll på att börja grina när jag läste något modeorakel som sa att det skulle bli inne med väst igen :D

22:47  
Anonymous Anonym:

Hahahha, OKEJ! Det finns massa strykfula västar, men de som jag vill ha iaf är... öhm... INTE FULA! (Nu vet du precis vilken typ av väst jag menar.) :D
Man får ju inte ha väst till typ en topp eller t-shirt eller så, det är fel. Väst ska has till skjorta eller blus, eller nåt åt det mer välklädda hållet. Kanske inte lädervästar, men dem är jag ganska skeptiskt inställd till också. :O

00:12  
Blogger Dallerberg:

Du menar korta figursydda hovmästarvästar? såna som flygvärdinnor har? :D och connex innan de bestämde att uniformen skulle vara mer "fritid" (dvs ful)

00:52  
Anonymous Anonym:

Ja nåt åt det hållet. Fritid = fult, alltid. :D

14:15  
Anonymous Anonym:

jag åker tillbaks i fritidsmaskinen!

16:32  
Anonymous Anonym:

Jag trycker på ALLA mina knappar!

23:02  

Skicka en kommentar

<< Home