19 december 2005

Kolbjörnz

Jag ska helt klart försöka hänga på Kelly's så många söndagar jag kan från och med nu.
Jag, Andrea och Christian var där igår, och blev senare joinade av både Dan och min Johan. Det fina med just söndagen är, att förutom billig öl och en icke-proppfull bar, så har de film- och musikfrågesport med priser, soft musik, och pizza för 25:-! Sj
ukt reko!

Vi deltog förstås i tävlingen, och vann hela klabbet under lagnamnet "Kolbjörnz". :D Detta föranlett av det gamla lysande skämtet om Näsbjörn*, och det faktum att Elin visade sig känner en kille som verkligen heter Kolbjörn, på riktigt. Vi skrattade oss nästan av stolarna när hon berättade det i lördags. :D
Vi får alltså tacka Kolbjörn i våra böner, för att han bringade oss lycka i frågesporten. :D 6 eller 7 fel hade vi, så vi trodde inte
vi skulle vinna heller. DJ's läste upp vårt lagamn som "Koolbjörns", haha. Stor lycka var att få en skiva med det obskyra bandet Fruit Bats till Andrea, och två biljetter till Dark Tranquility på Trädgårn till mig och Xtian. :D:D::D

* Jag glömde bort var halvbrodern till en kille Ella kände för länge sen hette, och frågade således; "Vad var det han hette, Esbjörn eller Näsbjörn?", utan att riktigt koppla att man inte kan heta Näsbjörn. :D

Och tjejkvällen var sjukt lyckad, mer sånt till folket! Andrea hade rätt när hon sa att det borde göras till tradition. I agree!

Från SCB's namnsökning (bästa sajten ever):
"Det finns 70 män som har förnamnet Kolbjörn. Av dessa har 31 namnet Kolbjörn som tilltalsnamn/förstanamn."
Hahahaha! :D Han ser vekligen ut att heta Kolbjörn också. Helt underbart. Tack, Kolbjörn, för att du finns!

5 Åsikter

Anonymous Anonym:

Haha, om du tror att han tar det väl så kan du ju tala om det för honom, men länka helst inte till bloggen bara. :)

12:24  
Anonymous Anonym:

Jag vill också vara med och tävla!

23:28  
Anonymous Anonym:

Ja, vi får gå dit nästa gång! Eller nån gång snart i alla fall, helt klart. :D

00:51  
Anonymous Anonym:

nästa söndag är juldagen = tveksamt. söndagen efter det är nyårsdagen = tveeeksamt.

09:09  
Anonymous Anonym:

Jävla Messerschmidt! Nästa available söndag då. :D

11:05  

Skicka en kommentar

<< Home