30 november 2005

Kärringjäveln from hell returns


Anna to Monica:

Hej Monica.

Jag undrar var mitt betyg på LAU100 har tagit vägen? Det verkar som att andra som var i samma redovisningsgrupp har fått sina betyg, men inte jag.

Hoppas på en snabb lösning.
//Anna.


Monica to Anna:
Hej1
Så snart din VFU är komplett kommer betyget. Om du funderar över något så
kontakta Annika som är kursledare.

Hälsningar
monica


Anna to Monica:
Hej igen.

Jag har redan varit på "extra" VFU-dagar samtidigt som Lilian (som också var sjuk lika många dagar som jag under första VFU-perioden). Eftersom hon har fått veta sitt betyg så antar jag att du visste om detta, men varför du då inte fått information om mina inhämtade dagar vet jag inte... Det är hur som helst redan åtgärdat, så jag hoppas på att få se mitt resultat snarast.

//Anna (igen).

Alltså jag flippar ur på den här maran! She's doing it on purpose, I am suuureee!

1. Ingen hade talat om för mig tidigare att jag behövde ta igen de dagar jag var sjuk under min första VFU (= praktik). Alltså kunde jag ha väntat på det här betyget i år och dar utan att veta varför det inte kom. Tekniskt sett.
2. Lilian, som går hos samma handledare, och var sjuk lika många dagar som jag under sagda VFU-period, har fått sitt betyg. Hon och jag har bägge gått och tagit igen dagarna under november hos vår handledare. Så antingen måste Monica vetat om att Lilian tagit in sina dagar, varpå det är omöjligt att inte veta att jag gjort detsamma, eller så har hon struntat i den här "regeln" för Lilians betyg. I vilket fall som helst som har hon uppenbarligen gjort fel och särbehandlat två elever utan skäl.
3. Jag har ju för fan tagit igen mina dagar, så vad väntar kärringapan på!? KÖTTA!

Nu svarar hon inte på mitt sista mail heller. Och betyget ligger inte uppe. Moget.

Jag begriper inte vad det är för fel på vuxna människor som viftar bort ansvar i situationer som är oerhört viktiga för de "underordnade" personerna, i det här fallet eleverna. Inte heller klarar jag av människor som vägrar erkänna att de gjort fel, det är ju sjukt omoget att bete sig så i en sån här ändå relativt formell situation.

Fan, jag hatar universitetet - fick ju bråka om betygen med läraren när jag läste kriminologi också, jag orkar inte hålla på så för varje delkurs i fyra och ett halvt år. :(

Etiketter: ,