01 december 2005

Lighten up

Idag har jag varit hos en tandhygienist. Jag var helt spänd igår och tänkte att jag skulle säga med en gång att jag inte ville ha några jävla bannor och elaka blickar för att jag har en sån bedrövlig mun, men det behövdes inte. Hon var jättesnäll och förstående och lyssnade på vad jag hade att säga och verkade inte förvänta sig någon fascistoid helomvändning från min sida.
Däremot rådde hon mig att prova Coca-Cola Light istället, då det var mycket bättre för tänderna tydligen. Sen har vi ju hela aspartan-diskussionen, jag vet, jag vet. Men jag vet ju faktiskt inget om det egentligen - är det nån annan som är påläst om ämnet?

Hur som helst så ska jag testa Lightvarianten nu, wish me luck!

3 Åsikter

Anonymous Anonym:

Ojdå, det är ju farligt för mig som redan har trubbel med magen konstant. :O

18:14  
Blogger Dallerberg:

hhehe aspartam är kanon för fisproduktionen :D jag käkade en massa tuggummi och "extra pastilles" fullsmockade med aspartam och lite alla möjliga sötningsmedel när jag slutade röka och det var fan ingen lek, ibland trodde jag jag skulle svimma i hytten :D:D

Men alltså jag tror inte det är ngn fara när det gäller din läsk, jag käkade typ 2 askar pastilles om dagen och ett pkt tuggummi och den sk "laxerande effekten"(som det heter i innehållsförteckningen) har jag aldrig märkt av på samma sätt med läsk eller lightdricka öht..

11:40  
Anonymous Anonym:

Laxeringseffekt! Jag svimmar! :D Jag får hoppas att den uteblir då. :D Nu har jag dessutom Coca-Cola Light utan koffein, värsta bra. Smakar precis som lightvarianten tycker jag.

19:28  

Skicka en kommentar

<< Home