23 december 2005

Julspänning

Som julmat under vår första ensamjul i vårt eget hem ska vi försöka oss på saffransgrönsaker med kyckling och kryddris, och sen hade jag tänkt ge mig i kast med en laddning vaniljkola till efterrätt. Det ska bli mycket spännande, eftersom ingen av oss har nån aning om ifall maten är god eller ej. Som backup ska Johan göra palt. If all else fails, turn to palt liksom. :D Så imorgon ska jag ge mig på jakt efter nejlikor och kanelstänger och glykos och Gud vet allt.

Tentan gick åt helvete, hade sovit fyra timmar max och kunde inte ett skit. Minst hälften av klassen kände likadant, så jag antar att jag får gott om sällskap på omtentan i alla fall. ;)
Festen på kvällen var dock jävligt lyckad, med den enda fadäsen att jag slarvade bort en highlighter-concealer för 120 pix, inte så bra gjort, men men. Jag drack folle i lagom takt och var inte direkt full, bara glad och i gott sällskap. På Valand spelades det först bara bra, eller snarare "bra" musik, som fan, för att senare övergå till ren skit, i takt med att volymen blev outhärdligt hög också, självklart. Och vafan är man för studentpubs-DJ om man inte har "Jolene", va? Dålig stil! :D
Men överlag var det en skön kväll. Vi dansade massor, bland annat fula mellanstadiediscodanser, och jag fick tummen upp av Lilian då jag föste bort en fulraggande karl. Man får ju ta saken i egna händer så man slipper såna jävlar, damnit. :D

Nu ska jag försöka sova så jag är vid mina sinnens fulla bruk då jag ska på kryddjakt ("du blev mitt fynd!") imorrn. :D