04 maj 2006

Skräp och sopera!

Min man och jag ska gå på Operan! Ohoj!

Varken han eller jag har varit på opera förut, så det kan bli mäkta spännande. :D Vi ska se Puccinis "Turandot", en klassisk saga om en prinsessa som inte vill bli bortgift i botten, utspelar sig här i Peking. Ser snyggt ut på bilderna från föreställningen i varje fall, så if all else fails hoppas jag på balla kostymer att se på. Den tjugotredje smäller det.

Poppar nu: Johnny Cash live at San Quentin.

4 Åsikter

Blogger carcerii:

Jag såg den för flera år sedan här i sthlm på chinateatern och jag älskade den. Än idag är den en av de bästa operor jag sett! :)

21:32  
Blogger Anna Nio:

Åh, det låter lovande! Vad kul. :D

21:43  
Blogger andrea:

åh jag älskar opera också! favoriter är tosca & trollflöjten. har du inte sett bergmans filmatisering av Trollflöjten borde du verkligen det. så sjujävla bra.

23:02  
Blogger Anna Nio:

Jag börjar med en liveupplevelse, så får vi se hur jag gillar den. :)

23:27  

Skicka en kommentar

<< Home