25 augusti 2006

En inrutad tillvaro

Jag har fått ramfrossa.
Köpte några av IKEAs billigaste och minsta träramar för ett par veckor sedan, och inhandlade sedan en guldmetallicsprayfärg och trollade lite. Det blev så fint att jag köpte ytterligare ett gäng ramar i blandade storlekar i förrgår.

Nu ligger tjugoen alster och väntar på att klockan ska vara tillåtande för att spika i väggarna. Tolv ytterligare små ramar väntar dessutom på målning, men jag tänkte försöka hitta på nåt lite roligare än bara färgen med dem. Åh, våra väggar ska dränkas i kitschiga guldramar med flyers, foton och gamla reklamtryck. :D Jag önskar att jag hade gamla släktfoton att hänga upp, men det har jag inte
. Förhoppningsvis kan det tänkas finnas hos mina föräldrar dock. Foton var helt enkelt finare förr, right? For now så ramar vi in våra vänner och Johans bebisbilder samt hans bortgångna mor. Flyers har jag en Willyspåse full av, och reklamtrycken har vi en megafet bok fullproppad med. Större ramar till filmaffischer kommer inhandlas så snart ekonomin tillåter, och så snart vi orkar åka till IKEA igen. This is not over yet!

Jag blir euforiskt lycklig av detta inramande, it's lovely.

Ett blligt recept på plötslig lycka:
IKEA "Ram" 15x10 cm, 9:-/3 st
Guldsprayfärg 100:-, räcker till 3 kvadratmeter
Fina bilder 15x10 cm (klipp bort några mm), priceless
_________
Eternal bliss. För fortsatt glädje, upprepa med större ramar och bilder. Repeat.

3 Åsikter

Blogger anna:

åh det låter verkligen jätteroligt! gah, nu skriker det i min pysseltarm :D

09:25  
Blogger Anna Nio:

Haha, jag tror att det är den som fått florera vilt med ramarna här, den har varit undanskuffad och undernärd alltför länge! Feed your pysseltarm!

12:24  
Blogger karro:

ååh jag vill också åka på ikea och köpa ramar. jag vill iofs helst ha såna stora till affischer, vi har en massa snygga som jag inte velat sätta upp ännu utan ramar och det är ju så himla tomt och trist på väggarna. borde nog också feeda min pysseltarm snart, men det krävs ju en massa ork också.

ta ett foto så man får se hur det ser ut när det är klart vet jag! :D

16:12  

Skicka en kommentar

<< Home