20 augusti 2006

Ajajaj-mannen

Jag har haft ont i ryggen mer eller mindre konstant i två veckor. Det är centrerat i korsryggen, men strålar uppåt längs med ryggraden. Det är inte en extrem värk, men tillräcklig för att man ska känna av den, och efter en hel dag med värk är man inte så glad. På nätterna sitter den också i, nästan ännu mer då. Det känns hur jag än ligger, men att ligga på rygg känns minst smärtsamt. Dessvärre tycker jag inte alls om att sova på rygg, det är nästintill omöjligt att sova då.

Värken påminner om hur det känns när man sovit krokigt eller har stått upp en hel dag. Men jag begriper inte vad det är, eller varför den VÄGRAR ge med sig. Är på vippen att grina idag, för inatt fick jag faktiskt sova, av pur utmattning kan jag tro, men straffet för det är alltså en hundraprocentig ökning av värken idag.
Fan.
Och jag vill inte gå till nån läkare, alla läkarbesök jag gjort det senaste året har bara resulterat i trötta blickar från doktorerna, slentrianfrågor och sedan ett besked om att allt är så bra så. Och ända sitter jag där med ont eller problem eller varför inte BÅDE OCH. :P jag börjar tro att det är 1) en sammansvärjning, 2) all in my head, 3) en långsam total kollaps av kroppen.
Jag gillar inget av alternativen så värst.

2 Åsikter

Blogger myra:

Har du fått ryggskott tro? Eller ngn annan slags förslitning. Låter oerhört jobbigt iaf, speciellt om du inte kan sova och vila ut ordenligt. Hoppas det blir bättre å det snaraste dock!

Kram!

14:12  
Blogger Anna Nio:

Jag vet faktiskt inte, har alltid varit ovig i ryggen, i jämförelse med resten av kroppen och sådär, och har oftare och oftare ont på morgonen när jag sovit konstigt/snett (jag vet inte vad som händer egnetligen, jag sover ju), men det brukar inte vara såhär konstant.

15:56  

Skicka en kommentar

<< Home