15 juli 2007

Filmtips vecka #29

Det som inte får hända i en familj med 80-85% av den totala filmsamlingen på VHS, har hänt: videon har klappat ihop! Skräck! Terror! It crawls! Lyckligtvis får vi låna Ålens video tills vidare, hoppas vi kan skrapa ihop cash till en ny apparat snarast dock. Och den här gången ska den ha long play så Ålen och jag kan frossa i det bandade skandinaviska Temptation Island från 2002. Ah, the deranged minds.

In other news: Veckans måste-se är fruktat underhållande "Orgazmo" på tisdag och fantastiska "Pleasantville" med alltid superba Reese på lördag natt.

"Amatörerna", som också visas på lördag, har jag bandat men inte hunnit se, men jag känner mig stursk nog att rekommendera den ändå, då regissören gjort två andra filmer som jag formligen dyrkar: "Budbringeren" (a.k.a. "Junkmail") och "Naboer" ("Next Door").

Annat matnyttigt i veckan är självklart "Plutonen" på lördag, och en riktig pärla från 30-talet med Clark Gable: "Det Hände En Natt", som visas på onsdag.

Tisdag 17/7

21.00 "Den Galopperande Detektiven", TV6

22.30 "Paraplyerna i Cherbourg", SVT2

01.55 "Orgazmo", Kanal 5

Onsdag 18/7
14.15 "Det Hände En Natt", SVT1
23.00 "Faces", SVT2
01.45 "Deltagänget", Kanal 5


Torsdag 19/7
21.00 "Austin Powers", TV6
22.30 "Trollkarlen Från Oz", SVT2

Fredag 20/7
21.00 "Djävulens Advokat", SVT1
03.00 "Manhattan Murder Mystery", TV3

Lördag 21/7
21.00 "Plutonen", TV6
21.15 "Amatörerna", SVT2
22.40 "Fletch", Kanal 5
23.00 "I Faderns Namn", TV4
00.20 "Pleasantville", SVT1
00.35 "Spioner är Vi Allihopa", Kanal 5

Söndag 22/7
21.00 "Hellboy", TV6

"Det Hände En Natt"

Etiketter: ,

4 Åsikter

Anonymous Anonym:

Vi har en video vi inte använder. Den står bara under minitv:n i sovrummet. Om den där Ålen vill ha tillbaka sin får ni gärna låna vår :) Fast jag tvivlar på att den har longplay, men det kan vi kolla upp.

12:04  
Anonymous Anonym:

Btw, börjar bli less på att behöva kalla mig konstiga saker bara för jag tror du inte vet vem det är. Känner du många Jessicor? Är det okej om jag bara är Jessica?

12:05  
Blogger Anna Nio:

Jess: Hahaha, jag känner nog faktiskt ingen mer Jessica än dig. You are my only one! Mycket snällt erbjudande av dig, tackar ödmjukast. Jag säger till om det krisar med videons värld igen då. :)

13:05  
Anonymous Anonym:

You do that! :D

08:43  

Skicka en kommentar

<< Home