11 juli 2007

En passande playlist

01. "It's Raining Men" - The Weather Girls
02. "Raindrops Keep Fallin' on My Head" - B.J. Thomas

03. "Have You Ever Seen the Rain" - CCR
04. "Rainy Day Women #12 & 35" - Bob Dylan
05. "But Not Tonight" - Depeche Mode
06. "Tom's Diner" - Suzanne Vega
07. "Singin' In the Rain" - Gene Kelly
08.
"Storm" - José Gonzales
09. "Rain" - Madonna
10. "Varje Liten Droppe Regn" - Herrey's
11.
"Funeral in the Rain" - Chris Isaak
12. "Rainy Day in London" - Paris
13. "It's Raining Again" - Supertramp
14. "Raining Blood" - Slayer
15.
"It Can't Rain All the Time" - Jane Siberry
16. "Ain't Gonna Rain Anymore" - Nick Cave & The Bad Seeds
Mina tillägg:
17. "Umbrella" - Rihanna
18. "Det Regnar i Stockholm" - Carola
19. "No Rain" - Blind Melon
20. "Little Miss Sunshine (Little Miss Rain)" - Lee Hazelwood
Maddepladders tillägg:
21. "November Rain" - Guns N' Roses

22. "Purple Rain" - Prince
23. "Blame it on the Rain" - Milli Vanilli
Monikas tillägg:
24. "Hoping for rain" - Mobile Homes
25. "Somewhere over the rainbow" - Scotch
26. "Regn hos mig" - Orup
27. "Imse vimse spindel"
28. "True Colors" - Cindy Lauper
29. "Here Comes the Rain Again" - Eurythmics
Brors tillägg:
30. "Crying in the Rain" - A-ha
Marias tillägg:
31. "It Might as Well Rain Until September" - Carol King
32. "Tahiti Rain Song" - Cocorosie
33. "Famous blue raincoat" - Leonard Cohen
34. "I Wish it Would Rain Now" - Phil Collins
35. "Même Sous la Pluie" - Francoise Hardy
36. "La Pluie du Ciel" - Chantal Goya

Vet ni några fler låtar som platsar? Nåt måste man ju roa sig med i det här vädret. :D
De sista två spåren är ju mest en förhoppning från min sida. Puh-lease? Stop it, stop it, stop it!

---

Aha, tillägg från Maddepladder står i kursiv. :) HUR kunde jag glömma Guns N' Roses? Skämmigt för fan. Tackar, tackar!

---

Mer tillägg, nu från Monika! Orup FFS, hur kunde jag glömma Orup? Tack så mycket. :) Har även lagt till två låtar själv, Rihanna och Carola. :D

---

Även min bror och Maria har bidragit med alster, varav några på franska. Merci beucoup. Jag kan inte franska, särskilt inte stavningen, so don't give me a hard time. Dagens "jag fattar inte hur jag kunde glömma" är Leonard Cohen. Damn!

Etiketter: ,

14 Åsikter

Blogger Madde (maddepladder):

November rain - Guns N´Roses! Fast det är fel månad men, men... :-)

Purple Rain - Prince

Milli Vanilli - Blame it on the rain !!! :-D

00:19  
Blogger Anna Nio:

Men guuud, jag är ju bakom flötet, hur kunde jag glömma GNR? Panik!

00:21  
Anonymous Anonym:

Här får du några till men den första platsar tyvärr inte alls. 1. Hoping for rain av Mobile Homes.
2. Somewhere over the rainbow i Scotch's version?
3. Om du vill kräkas lite kan du även lägga till Regn hos mig (heter den så?) av Orup. ;-)

Sen några som inte har ordet just i titeln men som är lite mer positivt klingande:

1. Imse vimse spindel? ;-)
2. Nästa är långsökt men jag skulle ändå ta med True Colors av Cindy Lauper.

00:33  
Anonymous Anonym:

Glömde en.

4. Here comes the rain again av Eurythmics.

00:35  
Blogger Anna Nio:

Jaaa, såklart att Orup ska med, haha. Det handlar inte om att jag nödvändigtvis vill höra på det, bara att det ska passa med väderleken. ;D

Jag har ju med "Tom's Diner" för att det sjungs rätt mycket om regnet utanför fönstret och "she is shaking her umbrella" bl.a., så bara det sjungs om regn är jag game. :)

00:37  
Blogger Anna Nio:

Oh, visst fan, Eurythmics också. Den är t.o.m. väldigt bra. :)

00:46  
Anonymous Anonym:

Crying in the rain med Aha k�nns ocks� passande i sammanhanget....:)

05:29  
Blogger Maria:

Carol King - It might as well rain until september
Cocorosie - Tahiti rain song
Leonard Cohen - Famous blue raincoat
Phil Collins - I wish it would rain now
Francoise Hardy - Même sous la pluie
Chantal Goya - La pluie du ciel

Roligt!

11:28  
Blogger Madde (maddepladder):

Yes! Äntligen en lista jag kunde bidra till, filmcitaten sög jag ju på! :-D

Fast det va en väldigt rolig tävling ändå! Kanske skulle göra en egen...? :-)

20:23  
Blogger Anna Nio:

Madde: Haha, jag tyckte också det blev/blir ett roligt resultat av detta, får göra fler temaplaylists i framtiden. Kommer lägga upp mer filmcitat snart också, kanske finns nåt där du känner igen? :)

20:27  
Blogger Sofia:

"It's Raining Men" provocerar mig så mycket! Buuu...The Weather Girls är så tjocka och gapiga och tantsnuskiga!

Du borde ha med "Tupelo" - Nick Cave, den börjar ju med en skur... ^^

20:51  
Anonymous Anonym:

"Det regnar i Stockholm" - Carola.

Inte ett särdeles kreddigt bidrag, förvisso, men det sitter stenhårt fast sen barndomen.

17:46  
Blogger Anna Nio:

Fia: Haha, men bättre än Geri Haliwells version är det hur som helst. DEN versionen ger mig verkligen obehagsrysningar. :O Hehe, "Tupelo" känns nog lite för långsökt är jag rädd. :)

Teas mamma: Jo, den passar perfa här, men den står redan med... :)

19:00  
Anonymous Anonym:

Men guuuud. Pinsamt.

10:44  

Skicka en kommentar

<< Home