03 januari 2006

2005

2005 har bjudit (mig) på följande förändringar:

  • Jag flyttade till Frölunda.
  • Jag slutade tjuvåka i kollektivtrafiken, och är numera livrädd att göra det också.
  • Jag började variera min kost.
  • Jag klarar numera av att äta paprika, min gamla ärkefiende. Dock bara den gula varianten, resten suger sjukt mycket rent kulinariskt.
  • Jag kan äta mörkare bröd. Jag är inte mogen för såna där kolsvarta, platta bröd med tyska namn och osmaklig förpackningsdesign, men måste inte längre ha pain riche för att undvika kräkningar.
  • Jag övergick till Coca-Cola Light för att skona tänderna.
  • Jag gick tillbaka till vanlig Coca-Cola för att unvdika totalt paj mage av aspartamet. Som vanligt måste jag välja mellan att vara snäll mot magen eller tänderna. Fook.
  • Jag bytte ansiktstvätt efter tio års trogen tjänst med Clearasil ansiktstvätt. Jag insåg plötsligt att nån med så sjukt torr ansiktshy som jag kanske inte skulle använda en så stark tvål. Kanske inte, nej.
  • Jag blev sambo med Johan.
  • Jag slutade snatta.
  • Jag började träna kampsport.
  • Jag slutade träna kampsport.
  • Jag påbörjade lärarprogrammet.
  • Jag slutade bleka håret. Bye-bye platinum.
  • Jag åkte inte till Arvika, och det känns fortfarande bra.
  • Jag köpte en riktig säng med resårbotten, lagom hård.
  • Jag köpte en TV, den första jag nånsin (del-)ägt.
  • Jag betalade av min evighetsskuld till Ikea Family (Med Räntan Från Helvetet).
  • Jag fick min första egna dator. Finally.
  • Jag köpte en vinterjacka, den första jag nånsin köpt själv. Det var på tiden.
  • Jag upptäckte att jag var känslig för laktos och övergick till laktosfri mjölk. Poff, så försvann den ologiska ballongmagen. Jag ser fortfarande helt preggad ut när jag ätit mycket och för fort, dock.
  • Jag insåg en massa saker om mig själv, de flesta gillade jag inget vidare.
  • Jag insåg en massa saker om andra människor som jag känner, både bra och dåliga.
  • Jag glömde säkert mängder med saker i den här listan. Det brukar jag göra.

1 Åsikter

Anonymous Anonym:

Ja, det borde man faktiskt. Jag ska försöka införa det - årets förändringar, vi har hela listan! :D

14:32  

Skicka en kommentar

<< Home