01 februari 2006

Bakom flötet

Jag avskyr att gå bland folk. Det är allmänt vedertaget att nästan alla avskyr detta på olika plan, så jag ser det inte som något underligt direkt. För min del anser jag att de värsta alltid är de som är framför en. De jag avskyr mest att hamna bakom är följande:

Folk som flanerar. De går sjukt sakta, helt utan målriktning, och har en fäbless för att stanna tvärt mitt i en stressad folksamling. Ibland vänder de helt om också, och går tillbaka samma slingrande väg som de kom, så att man frontalkrockar med dem. Hate them.

Folk som går i exakt samma takt som en själv, men liiite grann framför. Det blir jättejobbigt att gå om, man måste lägga i en speedväxel för att spurta förbi, och sen känner man dem tätt i hälarna på sig själv istället. Obehagligt.

Folk som går i bredd. De bara tar över en hel trottoar eller liknande, helt skamlöst. Den här typen är i och för sig allra värst när man möter dem. Förvånande många inser inte att det är de som ska flytta sig så att mötande kan komma förbi, utan lunkar bara på i ogenomtränglig bredd, så att man själv får gå ut i gräset/snön/vägen/whatever. As!

Jag är en mycket hatfylld människa, I know. :D