08 januari 2006

I ...
AM: Sliten och lite nedstämd.
WANT: En kropp som inte värker, mer pengar, ordning på torpet.
HAVE: En gräslig huvudvärk, fula finnar, dåligt minne, en fin sambo och fina vänner.
NEED: Bli av med värken, sömn, bättre rutiner, motion, mer pengar!
WISH: Mer pengar!! Mer självförtroende i skolan/gällande framtiden.
HATE: Att vara fattig precis jämt, att ha ont nånstans varje dag, folk, att jämt vara trött och sova dåligt, att vara oviss, saker i näsan, obehandlat trä, och Pripps Blå-reklamen.
LOVE: Johan, Ålen, mamma, mitt hem, läsa och läsa om böcker, se på, se om, älta och prata om filmer, umgänge med behagliga människor, ordna, montera, bygga ihop och planera, skriva listor, prata, älta, samt interna skämt.
MISS: London, Andrea, ungdomsnöjen (vill inte ägna mig åt dem längre, men jag saknar tiden då jag ville och gjorde det), lusten att ha mina forna frisyrer, min kropp som den såg ut i ungdomens glans. *LER FÖRFALLET*
FEAR: Att allt ska skita sig, att jag inte alls passar som lärare, att jag inte klarar utbildningen, att framtiden blir något helt annat än jag tänkt mig.
HEAR: Counting Crows - "Colorblind" är nog bäst just nu.
REGRET: Vet inte, inget markant direkt.
DANCE: När tillfälle bjuds. Vill lära mig sällskapsdanser, och allra helst lindy hop, bara för att det vore så kul att kunna.
SING: Närhelst jag törs. I köket, i duschen, när jag klär mig, eller under karaoke.
PLAY: Mest hela tiden. Men anordnat och aktivt så är det bara brädspel som gäller - allra helst TP, men även Rappakalja, Pictionary och kunskapsspel av olika slag. Datavarianter kan jag titta på när nån annan spelar i timmar, men jag vill inte delta själv. Roligast är nog Sims eller The Movies, alternativt Lost Vikings eller Shadowrun. Jag är en riktig baksätesförare.
CRY: För minsta lilla på TV, jag har blivit vansinnigt blödig på äldre dar. Gråter alltid när fingret åker av i "Pianot", och när Satine dör i "Moulin Rouge" också. Alltid!
WRITE: I blogen, på ICQ och halvhjärtade gästboksinlägg på Helgon.
WILL: Skärpa mig. Pronto.

Etiketter:

2 Åsikter

Anonymous Anonym:

Jaa, fast den vill inte göra som jag vill riktigt. :(

21:14  
Anonymous Anonym:

Jag skulle också vilja kunna dansa lindy hop, det verkar ju hur kul som helst. :D

11:05  

Skicka en kommentar

<< Home