19 januari 2006

Vi i femman

Nu har vi snart fem till svartbruna hyllor i vardagsrummet, tjoho! Min man måttar och borrar för fullt och jag assisterar med vattenpasset då och då.

Självklart var dock de fina stolarna vi skulle köpa till våra skrivbord slut och kommer inte in igen förrän om tre veckor. Livet är hårt mot de hårda. Fick köpt bra galgar och en ny, fin servis i varje fall. Vi behöver fylla på den med lite fler delar först, men sen kan jag kasta ut alla våra gamla, fula, missmatchande tallrikar! *lyckofrossa* Jag hoppas även på att snart kunna göra detsamma med handduksbeståndet, såväl som sängkläderna, som sannerligen sett bättre dagar, yikes.

Jag blir alltid rusig av att åka till Ikea och faktiskt handla rejäla saker, inte bara vispar, förvaringslådor, ljushållare och dylikt bjäfs. Dock blir jag likafullt alltid moloken när jag inser att det finns tretusen andra saker jag vill ha och ofta dessutom verkligen behöver, men som jag får låta bli att köpa eftersom jag inte har råd. Den som ändå vore löjligt rik, fyfan. Pengar kan visst köpa lycka, i alla fall om man likställer lycka med vackra ting. :)

Aldrig är man nöjd. Härom dagen råkade jag dessutom öppna chipspåsen i botten. En lätt panik infann sig och nu kan jag inte titta på påsen ens. :D

1 Åsikter

Blogger Dallerberg:

Alltså, om jag är deprimerad så blir jag ALLTID glad igen när jag får lön och kan åka in och bränna :D
Och men glad så menar jag verkligen lycklig på riktigt. Jag tror inte jag har några riktiga depressioner, jag hatar nog bara att vara pank så mkt att jag bryter ihop :D

00:04  

Skicka en kommentar

<< Home