25 mars 2006

Skärpning

Alltså, nu börjar jag verkligen få nog. Varför är det såna där jävla spaghettistroppar på ALLA plagg nuförtiden? Okej för båtringat, halterneck eller singoalla-liknande toppar/klänningar. Fine. Men på en t-shirt? En kofta? WTF är prylen? Det har gått fullständig inflation i skiten, och de sitter inte bara på överkroppsbaserade plagg heller, utan i kjolar och byxor och det skulle inte ens förvåna mig om de fanns i trosor och strumpor med snart. Why the hell not? Är det klädindustrin som tröttnat på att allt trillar på golvet i butikerna jämt, som bestämt att detta skulle tråcklas på varenda trasa som lämnar fabriken? Eller är det nåt slags tryck från den idiotiska kundmassan, som såg att det fanns på nåt enstaka plagg in the beginning of time, och därigenom numera tror att de inte kan leva utan detta?
För ärligt talat, hur många gånger har vi inte sett ett par såna där spaghettisar sticka fram ur en tröja eller topp? Lite för många, va? Lägg ned. jag klipper av dem med en gång när jag köpt nåt nytt, avskyr skiten med hela mitt hjärta. Nej till onödigt bjäfs!