18 mars 2006

Cash is king

Jag såg "Walk the Line" i onsdags, och det sporrade mig till att ta tag i Johnny Cash. Cash har jag varit nyfiken på länge, liksom Bowie och Reed och alla respekterade herrar med lång och gedigen karriär. Men sen har jag tänkt att det är så sjukt mycket att beta av, när ska man orka lysna igenom 30-40-50 års musikkarriärer? Så när jag nu fick smakprov i filmen så kände jag att jag inte längre hade något skäl att vänta.
Och åh, jävlar, vad glad jag är för det! Nu lyssnar jag på Mr Cash non stop, är fullkompligt begeistrad av mannen i svart. Än har jag givetvis inte hört allt, långt ifrån, men allt hans tidiga material som jag hört hittills har varit bra till sjukt bra. Sånt gör en fattig flicka glad.

Bonusfakta: Så jävla underbart att höra på hans liveskiva från 1973, liveinspelning från Österåkeranstalten utanför Stockholm. Cash pratar svenska mellan låtarna! "Hoppas att ni tycker om vår musik, hoppas att ni tycker om mig." Gotto love that man!

Jag skulle kunna välja vilket citat som helst, men det får bli detta för stunden:

"I keep a close watch on this heart of mine.
I keep my eyes wide open all the time.
I keep the ends out for the tie that binds.
Because you're mine, I walk the line."

2 Åsikter

Anonymous Anonym:

Cash rocks!! :)

Jag "avsockrar" mig i veckorna, men tillåter lördagsgodis. Ack så ljuvligt det är när det blir lördag. Man uppskattar det hela så oerhört mkt mer! :)

17:08  
Blogger Anna Nio:

Ja, visst gör han? Jag frossar i Cash här. :D Jävligt ball är att han och June Carter själva valde Joaquin Phoenix och Reese Witherspoon att spela dem i den kommande filmen innan de dog. Det tycker jag är fint.

Ja, jag ska också försöka med nåt sånt. Drack lite Cola light i fredags, och kände efter ett tag att det började rusa till huvudet, så då la jag ned. Hoppas jag kan disciplinera mig själv så jag klarar av det här!

17:43  

Skicka en kommentar

<< Home