12 mars 2006

First and Last and Always

FÖRSTA...
Första bästa kompis: Hade säkert nån på dagis, men jag kommer inte ihåg namnet - Annika kanske? Annars var det Maria Granewald i lågstadiet, vi brevväxlade några år efter att jag flyttat vidare, men det dog till slut ut.
Första jobb: Tidskriftsregistrerare på KTHB, varje sommar mellan 14 och 18 bast.
Första onlinenick: Zåkkiplazt tror jag (ja, jag vet, ursäkta).
Första inhandlade skiva: Jag kommer ju inte ihåg det, det är sån jävla angst!
Första förälskelse: Mika i min lågstadieklass, var även min första pojkvän. Vi klädde ut oss till clowner och lekte. Det var tider, det. Första kändiscrush var Han Solo/Harrison Ford. :D
Första begravning: Mormor. Hittills enda begravningen också. Peppar, peppar.
Första piercing/tatuering: Örsnibbarna förstås, men "riktig" piercing var klitoriskappan. Tatuering - svarta katten på armen.
Första kreditkort: Såna törs jag inte ha.
Första riktiga kärlek: Leo. 16 bast, egen lägenhet och två oskulder som försvinner, Så vackert det kan vara. :)
Första fiende: Väckarklockan tror jag.
Första stora resa: Med famljen - Bulgarien. Själv - London.
Första konsert: Kan ha varit Bob Hund och Brainpool på Sportcentrum i Norrtälje, omkring 1992. :D
Första musiker/grupp som du kommer ihåg från din barndom: Roy Orbison, Janis Joplin, Queen.
Första egna lägenhet: 1996, Visby, Adelsgatan (mitt i sänntrum), tillsammans med Leo.
Första flytt: Med familjen - Under min födelse, från Uppsala till Vattholma 1979. Själv - Från Norrtälje till Visby, 1996.

SENASTE...
Senaste cigarett: 4.5 år sedan.
Senaste stora bilresa: Jag gör inte så mycket sånt.
Senaste stora bussresa: Arvika 2004.
Senaste gången du grät: När jag fick de fina rosorna i onsdags. Lub them so!
Senaste lånade bok på ett bibliotek: Jävla Gleerups engelska grammatik. Sucks ass!
Senaste sedda film: "Bröderna Grimm".
Senaste dryck: Coca-Cola Light.
Senaste mat: Pannkakor, eller OLW dill & gräslök-chips, beroende på vad man anser vara mat.
Senaste förälskelse: Johan.
Senaste telefonsamtal: Johan.
Senaste tv-program: Delfinal 4 i Melodifestivalen!
Senaste dusch: Tidigare ikväll.
Senaste skor: Gammelrosa skinnpumps med strassdetaljer i babyrosa. Halva priset, mycket tjusiga!
Senaste skiva spelad: Har ingen CD-spelare längre men senaste mp3 spelad är Johnny Logan - "What's another year?". :D
Senaste inköp: Korallfärgad blus på H&M's rea, femtio pix.
Senaste irritation: Svenska folket som röstar som ambidextrosa dyskalkyliserande schizofrener!
Senaste besvikelse: Att mitt favoritbidrag kom sist, fyfan.
Senaste läsk: Coca-Cola Light.
Senaste glass: Vem fan vill äta glass i den här kylan?
Senaste skjortan du haft på dig: Den korallfärgade, igår på Kellys.
Senaste url som du besökt: Google.
Senaste kompis du träffade: Elin och Christo som var på visit för schlager och sällskapsspel.
Senast nedladdade låt: Bullar upp med alla Eurovision-vinnare genom tiderna. Det är mycket schlager nu!
Senaste flytt: Från Biskopsgården till Västra Frölunda. Bra byte! Tänkte sluta flytta helt och hållet nu. :)

2 Åsikter

Blogger Dallerberg:

jag var också kär i harrison ford, fast som indiana jones då! :D

12:25  
Blogger Anna Nio:

Vi såg en dålig film igår, där det figurerade en porrfilm som hette "In Diana Jones". Jag tyckte det var hysteriskt kul. :D:D:D:D

12:42  

Skicka en kommentar

<< Home