04 mars 2006

Shitlist

Musikaler som är sjukt hyllade och älskade, men som egentligen är ren jävla skit i filmversionerna:

West Side Story - En massa evinnerligt tjafsande och alldeles för lite handling för en så lång film. Tristess.
Rent - Seriöst nåt av det värsta jag sett på länge. Det sjungs KONSTANT och alla har HIV. Man önskar livet ur dem efter fem minuter.
Chicago - Fullständigt avskyvärda karaktärer, och Renee Zellwegger gör mig alltid illamående. En bra låt och så är det kul när Richard Gere rycker av sig pantsen. Annars inte mycket att hurra för.
Cabaret - Återigen gräsliga karaktärer, och handlingen vet jag inte om jag ens orkade uppfatta. Kräks.

Inte riktigt så jävla illa, men som borde klippts med typ en timme för att skonas från min lista helt:

Sound Of Music - När nazisterna börjar vara jobbiga så vill man bara stänga av. Up until then är det ändå okej på ett hurtbulle-skjut-mig-i-huvudet-sätt.

2 Åsikter

Blogger Dallerberg:

west side story ger mig gymnasieflashbacks. Jag minns att vår lärare tyckte den var så himla bra att vi skulle se den på en lektion. Det blev 2 lektioner för vi satt dubbelvikta av skratt över att de var så sjukt töntiga att han fick stänga av hela tiden :D

Sen lekte vi west side story och hade dans&sång-battles och gick "tufft" i korridorerna i flera månader efteråt :D

15:20  
Anonymous Anonym:

Haha, vad fint. :D I Piratkollektivet har de en ball filmaffisch för "De unga rebellerna", som har taglinen "Här dansas ingen balett på gatorna!" och typ "Ligor som pucklar på varann med liv och lust och hårda batonger!". :D

18:17  

Skicka en kommentar

<< Home