21 februari 2006

Syskondrömmar

Jag har drömt om min bror två nätter i rad nu. Vad betyder det?

Igår drömde jag att min och Elinors bröder hade gjort en sci/fi-film tillsammans. :D De hade delvis använt (eventuellt ler-)dockor, som påminde jättemycket om karaktärerna i Hundhotellet till stilen, men även vanliga människor, inklusive sig själva. De hade lagt in kommentarer i stil med ”Den här regianvisningen är inte så bra, den ska vi göra bättre nästa gång” i den färdiga filmen, samt med animationer pekat ut brister i filmen. Den var inte så bra gjord, men jävligt spännande, minns jag. Det sista som hände innan jag vaknade var att den gamla husan, som varit försvunnen, kom tillbaka iklädd spetsklänning med en rymdig kjol i plast över, samt glittriga boots, och sa att hon återvänt från yttre rymden med ett budskap. :D

Så i natt drömde jag att jag och min bror åkte omkring i trakterna kring familjens sommarstuga i en bil. Det konstiga var att det kändes som att föräldrarna körde, men ändå ringde mamma från någon helt annanstans. Eeeh. :D Anyway så ville hon att vi skulle städa ur en bil som de ägde och som de skulle börja använda igen. Hon förklarade var den stod och det visade sig att vi åkt förbi den hur många gånger som helst redan. Den var rostig som fan, hade brunnit, var skev och sliten, alla rutor var krossade/sprängda, och den var proppfull med hårbollar som katter kräkts upp. Jag försökte säga det till henne, att den nog inte skulle fungera och att den såg helt hemsk ut, men det tolkade hon som att vi bara inte ville städa den och blev jättesur. :D

Senare så var vi en del folk i sommarstugan som skulle hinna med färjan (?) som gick på Lisasjön (??). Jag och Johan draft (???) fick klättra ned från balkongen och springa ut till färjan, som var misstänkt lik leksaksmodeller av Viking Line-båtar som jag
och min bror hade när vi var små, fast mycket större förstås. :D:D:D

Mycket underligt indeed. Men roligt. Annars har jag drömt skräckfilmsaktigt ganska mycket också, att folk får armar avslitna och blir mördade, bland annat i en liten skidstuga mitt i ingenstans. Inga jag kände lyckligtvis. Undrar vad Sigmund Freud skulle tycka om det här?