15 februari 2006

List of style

KLÄDER
1. Vad använder du just nu för jacka?
Min rosa isprinsessekappa med fuskpälskrage och stora knappar. Underbar, men jag vill att det ska bli varmare så jag kan variera jackbruket snart.
2. Vad använder du just nu för skor?
Good ole' Underground 14-håls, varvat med even goodier och older Doc's 10-hål. Önskar mig varmare väder även på skofronten!
3. Favoritfärg på kläder?
Fyra nyanser av rosa, svart/vitt och bubblaren turkos. Är mer svag för mönster än färger egentligen - randigt, rutigt och prickigt i synnerhet.
4. Favoritmaterial på kläder?
Bomull och stretchkombos, älskar tactel också men det passar inte i så mycket mer än underkläder eller kanske slinkiga festblåsor.
5. V
ilka kläder skulle du vilja ha just nu?
Fler vita skjortor, jag har blivit en skjortjunkie. Fina byxor som inte är jeans, men alla snygga gubb-byxor är så sjukt långa. Förstår inte hur de resonerar i att nån som är storlek 34 ska vara över 170 centimeter lång. What's up with that?
6. Favoritaffärer?
H&M, second hand, och, beroende på modet, Top Shop. De sistnämnda är alldeles för dyra för min smak egentligen.
7. Favoritmärke?
Divided. ;D

GREJER
Vad har du för:
1. Plånbok?
Camomönstrad liten sak med ett rött och gult "A", samt en tjyvsäker kedja på. Avskyr stora plånböcker och klarar absolut inte av att använda portmonnäer, även fast det finns många fina såna. O-praktiskheten i dem får det att klia i fingrarna på mig.
2. Smycken?
Förmodligen inget äkta alls. Gillar överdådigt glittrande berlocker runt halsen, och är i övrigt i en transitionsperiod vad gäller örhängen och armband - vet helt enkelt inte vad jag vill ha där just nu. Börjar helt klart vurma för kitchiga broscher mer och mer också. Favoritmotiv på alla smycken är förstås dödskallar, yarrr!
3. Solglasögon?
Superheta cerice bågar i kattig 50-talsmodell, med strass-stenar på. Skyddar typ inte ett jota, men är jättejättefina.
4. Nagellack?
Knallrött, kolsvart eller ljuvt pärlrosaskimrande.
5. mp3?
Är just nu regresserad till att låna Johans minidiscspelare igen, ska köpa en mp3-spelare så snart jag har råd. Fan vad modern och ball jag kommer känna mig då!
6. Mobil?
Sony Ericsson V800 tror jag den heter. Vit och blank och fin.

SKOR
1. Hur många skor har du?
Jag har devalverat mitt skobestånd ganska kraftigt, så det är kanske inte mer än 25 par kvar nu. ...Ehe, kanske inte kraftig nedskärning när jag tänker efter. ;D
2. Hur många av dessa har klack?
6 par som jag kommer på.
3. Var köper du dina skor?
Second hand eller där det råkar finnas såna som jag vill ha. Finns ingen butik som alltid är bra, tyvärr.
4. Hur förvarar du dina skor?
Converse och dylikt bor i ett fint skoskåp, och resten står uppställda i en bokhylla i mitt kläd- och syrum. Så stiligt, så.
5. Har du någon drömsko?
Den perfekta svarta klackskon, var finns du? Svar till "kanske du och jag i vår?".
6. Vilken skostorlek har du?
37 eller 38, säkert 37,5 egentligen, men jag har aldrig ens sett skor i den halvstorleken, så jag vet inte.
7. Skor du minns från förr?
Älskade snowjoggings, ni har tjänat mig väl i min barndoms snötäckta Västerbotten!

BLANDAT
1. Vad har du i din:
a) jackficka just nu?
En handske i vardera jackficka. Mer stuff förstör ju kappans linje, och så blir jag paranoid över att kanske tappa ut grejerna om de ligger i jackfickorna.
b) handväska eller liknande just nu?
Anteckningsbok, almanacka, pennor in abundance, sudd, minidisc-spelare, plånbok, batterier, lypsyl, näsdukar, vattenflaska, annat krafs och säkert några skolpapper med.
2. Vad är du beroende av?
Socker, och i synnerhet Coca-Cola.
3. Vilken sorts lypsyl använder du?
Lypsyl är ett märke, och det är det jag använder. Annars säger man "läppbalsam".
4. Vad tror du på?
Vet inte, nån slags kombo av tur, öde och personlig utveckling kanske.
5. Vad köpte du senast?
En semla. Tyckte det var dags nu.
6. Har du nått husdjur?
Randiga gosedjurskatten Major Tom, som rullar omkring, äter kakor och behöver kramar. Väldigt lättskött. :D
7. Vad bor du i?
Mitt hem, som jag älskar. För första gången bor jag nånstans som jag inte vill flytta ifrån, like, ever.

1 Åsikter

Anonymous Anonym:

I know, visst är hon snygg? :) Just den där skjortan är så jävla fin på henne också, yum yum. Finns ju massa fler bilder som hon är med på där, och även andra som jag känner (Moa, Pippi och en annan Johan) är/har varit med där. :D

13:53  

Skicka en kommentar

<< Home