05 februari 2006

Parce que je le vaux bien


Jag köpte en ny underlagskräm och en ny mascara för nån vecka sen. Jag rådfrågade expediten om en kräm som passade mycket torr hy, samt en mascara som inte var klibbig, eftersom mina övre och undre fransar envisas med att klistra ihop sig, vilket leder till ett synnerligen löjligt och ihållande fladdrande med ögonlocken för min del. Tröttsamt, to say the least.

Underlagskrämen - l'Oreal True Match - visade sig vara jättebra, men mascaran var det värsta jag varit med om! l'Oreal Lash Architect kallas spektaklet. Expediten själv tyckte den var jättebra, och även Elin har använt den och gillar den, så jag började tro att jag fått en felaktig hylsa eller något liknande. Jag provade att dra av borsten extremt noga, så att den inte var lika full med mascara, och då gick det marginellt bättre, men det ser fortfarande inte bra ut.

Jag har av naturen både långa och täta fransar, så man tycker inte att det vora så svårt att få dem att se bra ut. Den här mascaran klistrar ihop dem till snygga, stela
spindelben, fulla med klumpar. Jätttetrevlig look. Det ser ut som att jag lagt på den på fyllan och sen gått direkt ut i hällregn. På riktigt. Min man har tittat och intygar att det inte ser klokt ut.

Jag gick alltså tillbaka med den, men där såg de inget fel på den, så självklart fick jag ingen ny. Därför har jag nu gjort en så pass mogen, svensk sak som att skriva till företaget och gnälla! :D Jag inväntar spänt svaret. :D

1 Åsikter

Anonymous Anonym:

Jag glömde bort att det roligate var, att den kassörska jag fick prata med först hade helt sjukt fult målade fransar själv. Jag var på vippen att säga att jag inte var nöjd, och att fransarna såg ut ungefär som hennes när jag använt den produkten, men jag höll mig ifrån det. Antagligen hade jag inte fått nån bra hjälp då direkt. :D

13:45  

Skicka en kommentar

<< Home