02 februari 2006

Rocky IX

Utmaningen fortsätter;

Reglerna:
Gör en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och utmana sedan fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar.

1. Varje gång jag diskat så måste jag torka av hela diskbänken. Även om jag inte har nån lust, eller inte har tid. Jag MÅSTE. Dessutom klarar jag inte av att bara diska lite grann, jag MÅSTE fylla hela diskstället till bristningsgränsen, och jag kollar varje diskad pryl så att den verkligen är blästrad fri från lort. Hittar jag glas, kastruller, bestick eller annat i skåp och lådor som det är minsta smuts på så ställer jag ned dem i diskhon igen. Ingen pardon.

2. Om jag kombinerar exempelvis svart och rosa, så måste de rosa plaggen/accesoarerna vara i samma rosa nyans. Annars går det inte. Inte alls. Rosa och rosa kan vara helt olika färger.

3. Jag äter bara äggvitan, och jag äter den bara uppdelad i små tuggvänliga bitar, på en assiett.
Precis som jag gjorde när jag var liten. No point in changing a winning concept. Jag har till och med speciella äggskedar för att äta mina äggvitor med. De är i gul plast och jag var tvungen att stjäla med mig några stycken hemifrån, eftersom jag misstänkte att jag inte klarade av att äta ägg(-vitor) utan dem. Jag hade rätt.

4. Min videohylla är organiserad efter kategori, och på så vis att nästföljande kategori smidigt länkar ihop med föregående. Varje gång jag köpt en ny film blir det skitjobbigt att flytta om allt igen, men jag gör det ändå. Antagligen för att jag är ett kontrollfreak och älskar att ordna saker på sin bästa plats och för att optimera användningen. Jag kategoriserade våra brända DVDer, som ligger i cases för ett tag sen också. Det är VERKLIGEN jobbigt att lägga till filmer i dem.

5. Jag kan citera tråkiga reklamer som gick för säkert tio år sen, och kan sjunga med i obetydliga hits från 90-talet, samt kan alldeles för många repliker ur alldeles för många filmer. Det här kanske hade varit koolt om det bara varit fräsiga oneliners och svåra subkulturella hits jag kunde, men så är det självklart inte. Den mesta skit som producerats, den kan jag åtminstonde lite grann av. :D

Ja, jag får utmana:
Marre
och
Christo
Fler som bloggar vet jag inte om, förutom Elin, men det var där jag blev utmanad från början! :D

4 Åsikter

Blogger Dallerberg:

OK! Fast jag kan inte utmana nån för jag vet ingen som bloggar :D

Jag vet inte om jag har fem grejer heller.. ööh..

00:33  
Blogger Dallerberg:

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

00:56  
Blogger Dallerberg:

Dessutom är du ju GALEN :D

Äggvitegrejen tar faktiskt alla priser i konstiga ovanor :D

Det där med diskbänken måste jag också göra. Jag måste torka den med papper sen också så det inte blir några märken efter vatten sen :D

00:58  
Anonymous Anonym:

Hahaha, mina äggvitor RULES!

Haha, då är du stördare än mig på diskbänksfronten, gött! :D

Kom på att jag glömde skriva in att jag måste maniskt sopa bort smulor/hår/damm från lakanet innan jag lägger mig också, vare sig det finns nåt där eller inte, samt sträcka lakanet så mycket jag kan. :D *LER PSYKOTISKT MEN RENT*

01:13  

Skicka en kommentar

<< Home