10 februari 2006

Retro-strejk

Alltså, det här är rent ut sagt löjligt. Några av vårens retrotrender ger mig magknip och huvudvärk och kräkningar.

Det bjuds på;
Storskjortan - Fast i nya tappningar, men likväl skitful fortfarande. Oversized sucks my ass.
Stora t-shirts - Precis när jag trodde att folk återfått sansen igen och det gick att köpa till och med bandtröjor i girliesizes. Nehej då, då ska vi tillbaka till att ha axelsömmen nånstans mitt på överarmen, jodå.

Cityshortsen
- De har varit här ett tag och jag tänker aldrig i livet tycka att det är snyggt. I synnerhet inte på vintern.
T-shirt under klänning - Men ge upp nu, det var ju ball när jag slutade nian, och det var inte mer än 11 år sen, FFS!
Seglarskorna - De har smugit omking ett tag också, men jag tror fortfarande att det är ett skämt. Hallå, loafers liksom? Med tofsar?
Bodyn! Ja, det är sant, den kommer igen i vår! Jag skrek rakt ut när jag läste det, det kan bara inte vara s
ant. Varför skulle vi vilja återgå till ett så obekvämt och osnyggt plagg? WHY, God, why?

Jag fördömer modeskaparna som inte kan komma på nya saker. Fast å andra sidan är jag ju jätteglad åt 40-50-60-talsvågen. Hm, nå: Jag anser att modet ska ha en inkubationstid på minst 30 år innan det får komma igen! Basta!