09 februari 2006

Smått och gott

Jag har tonat om håret. Samma färg som sist, men den minns nog ingen eftersom den blaskades ur nåt rejält ganska fort. Jag kan inte komma på ett svenskt ord för färgen, men jag tycker spontant att den är auburn i alla fall. Precis som sist, inte alls den färg jag köpt eller ville ha, men fin ändå. Och vad gör man, liksom? Den sitter ju är den sitter, right?

Jag har köpt en underbar 50-talsklänning i blått, lila och lite grönt, blommig, och med en styv och frasig underkjol. Nu fattas bara svepande tyll att ha underst så är jag en prinsessa till slut. Det läskiga är att klänningen sitter jättebra i midjan, men är lite stor upptill, och är storlek 40. Fyrtio. Det är sanslöst. jag lider med kvinnsen av igår som måste mosat ihop sina stackars midjor å det grövsta.

Jag har köpt superfina klackskor på rean. Ett par gammelrosa med ett fint strassspänne som dekor framtill, och lite volangliknande dekoration, allt i skinn, från Bianco. 250 baloobas tyckte jag var ett rimligt pris för så fina dojor. Dessutom har jag varit in och provat dem av och till under hela hösten, så. :D

Jag ska försöka ta kort på alltsammans med mobilen, men just nu ska jag ta mig till skolan istället. I eftermiddag får jag se "Führerns Elit" alldeles gratis. Lärarvisningar är fina grejer. :D