15 februari 2006

Four-eyes

Jag har nya brillor! Tog mig i kragen efter cirka sju års lidande med mina gamla skröppliga, hemska glasögon.

Jag har alltid hyst en dröm om att kunna ha något åt 60-talshållet, i svart plast, antingen den sobra rektangulära herrvarianten eller de snitsiga, spetsiga för damena, men alla varianter på svart plast har jämt sett överjävliga ut på mig.
Spetsigt är dessutom både svårt att bära och svårt att hitta.
Slutligen hittade jag ett par herriga som passade "som handen i fittan".* Praize the Lord! Jag tror dessutom att rektangulärt är mer passande för mig i allmänhet, och jag kan nöja mig med att jag har ett par spetsiga solglasögon. Nu har jag det bästa av två världar!

I lub my brills! Geeks R hawt! :D Det syns inte på bilden, men de har en vit rand som löper längsmed hela bågen, upptill, så de blir inte så kompakt svarta. Beautiful!

* Gammalt djungelordspråk som jag myntat på fyllan i London nån gång. It is so fetch.

3 Åsikter

Anonymous Anonym:

Snajsigt fröken!

15:05  
Anonymous Anonym:

Thnx! Nu är vi balla brillormar båda två. :D

16:47  
Anonymous Anonym:

Det är en stickad, kort historia, hemskt tjusig, och ja - den är ny. jag kan visa på söndag. Tack för komplimangerna! :)

14:03  

Skicka en kommentar

<< Home