07 mars 2006

Special forces

Jag har fått en idé. Idén är att bli specialpedagog. Då får man arbeta i mindre grupper, med mer djupgående undervisning, med barn och ungdomar som har inlärningssvårigheter och andra problem i skolan. Låter det som en plan? Är det nån som sitter inne med en massa visdom om yrket/utbildningen? Jag vet nästan ingenting, fick bara en blixtrande tanke härom natten, när jag hade ångest för att jag kände att det nog inte skulle bli nån vidare lärare av mig.

4 Åsikter

Anonymous Anonym:

Kan inte du berätta lite för mig då, när vi ses nästa gång (snart, snart)? Jag har flera eftermiddagstider nästa vecka lediga för lek och stoj. :)

00:20  
Anonymous Anonym:

Saken är ju den, att jag i huvudsak i så fall vill jobba med ungdomar som KAN gå i normal skola, men behöver extra hjälp. Vi snackar alltså inte särskola här, det kanske skulle förtydligas...

00:20  
Anonymous Anonym:

Mamma jobbar ju med barn med speciella behov...Vet iofs inte om det är den "sortens" barn du tänkt jobba med?

09:40  
Blogger Anna Nio:

Men jag är rädd för särskoleelever, det skulle aldrig gå. "Dolda handikapp" kanske kan sammanfatta vad jag är ute efter här. ;)
Ska maila till studievägledaren för specialpedagogiken på GU strax och hoppas på att hon kan ge mig uttömmande svar (människan har telefontid 2 timmar per dag, 2 dagar i veckan, inte så lätt att nå med andra ord).

12:35  

Skicka en kommentar

<< Home