16 mars 2006

Den goda viljan

Jag gör ett nytt försök att sluta äta så satans mycket socker just nu, och det ger verkligen baksmälla. Jag har abstinens och huvudvärk, och känner mig helt blasé och dämpad. Sjukt vilken drog det är egentligen. :O Jag lyckades bra med den här withdrawl-perioden i höstas, men sen glömde jag av mig själv och var snart tillbaka i samma gamla missbrukarmönster igen. Det är vanan som är svårast, det borde jag som slutat röka en gång i världen veta.

Samtidigt som jag gör det här så har jag gett mig fan på att bli av med den ökade uppkomsten av finnar också. Så nu får jag inte peta på dem alls, eftersom det är det man fått höra i alla år, att klämma ska man inte göra för då kommer det bara fler. Efter en dag såg de ut att ha rätt, och nu efter fyra dagar så kan jag konstatera att de har rätt.

Skrämmande att så mycket av ens problem härleder till viljestyrka egentligen. "Jag kan, och jag vill, och jag chansar", som Björn Skifs säger. :D

3 Åsikter

Blogger Anna Nio:

Tack sockertopp! Eller kanske fruktsockertopp? :D Jag har också läst att den värsta abstinensen efter att man lagt ned ger sig efter 48 timmar, så nu är den värsta pärsen över hoppas jag. Minns när jag lagt av sist och glömde mig själv när jag fikade med Martin och Sara. Jag köpte en varm choklad och en kladdkaka och fick världens sockerkick, som när man får nikokick, du vet? Synfältet blir helt otäckt förvrängt, allt som är nära kommer jättenära och allt långt bort åker lååångt bort. Plus att hjärtat slog så jag trodde jag skulle dö och så svettades jag en massa. Skitscary. :O

14:51  
Anonymous Anonym:

fan, det är ju helt sjukt. jag ka verklgien inte känns igen mig alls i varken det där med abstinens eller sockerkick. jag är i stort sett aldrig sugen på sötsaker, utan snarare riktig mat & salt. är man sugen på salt har jag hört rykten man har mineralbrist iofs...

äter du typ vitamintillskott & sådant? borde ju finnas ngt mineral&vitamintillskott som hjälper att dämpa sugen.

russin tror jag f.ö definitivt är godkänd godsak f.ö. :)

14:10  
Blogger Anna Nio:

Mja, jag äter ju folsyra och järntillskott tror jag det är, och jag har ju gått på kontroller så länge att de borde sagt till om jag hade lågt värde på nånting tycker jag.

Russin och sötmandlar är min nya grej, ska utforska nötter och annat naturgodis snart. :)

22:31  

Skicka en kommentar

<< Home