23 juli 2006

Bananas

Åh, vad jag hatar bananflugor! Vad ska man göra åt dem egentligen? Jag klatchar ihjäl så många jag kan, ställer ut glas med socker och sylt i så de kan gå en vattnig död till mötes, byter soppåse trettio gånger i timmen nästan, och jagar iväg dem så gott jag kan. Men de finns ju ÄNDÅ här!

Sockervatten funkar inte alls, men däremot trillar några knall och fall i grötskålar och lasagneformar som står i blöt. Är de nyttiga nu helt plötsligt, flugsatarna?

Åh jag står inte ut med dem, de måste döööö. Mina mest fascistoida drag kommer fram in situations like these, ingen respekt för liv whatsoever. Ned med allt och alla bara. Och lämna mig och mitt hem ifred. Äckel.

8 Åsikter

Anonymous Anonym:

Vi åt tacos igår och lämnade några skålar med grönsaker framme i köket... Bad move :P

Har nog inget bra tips dock, ha äckligt rent bara.

17:37  
Blogger Anna Nio:

Ew! Men fan, jag har det ju så äckligt rent som jag kan. Lämnar aldrig mat framme och ställer allt med matrester på i blöt etc etc. Jag är ju manisk med sånt, damnit. Jääävla fluuugor!

17:45  
Blogger anna:

jag brukar tappa fattningen totalt om jag ser mer än två. då drar jag på mig diskhandskarna och går på flugjakt tills jag inte orkar slå mer. men de är ju så ruskigt äckliga.. huu.
man kan ställa fram en ölburk med en avslagen slatt i, av nån anledning verkar de gillar de.
och att inte ha den minsta lilla tomatbit liggandes kvar i avloppet på diskhon, och ingen frukt framme. men det förstår du säkert själv :)
vi får be om en jäkligt kall höst och snabb vinter helt enkelt.

18:55  
Blogger Dallerberg:

Det är nog det där med att lägga saker med matrester i i blöt som är problemet. De förökar sig i vatten! Håll allt torrt torrt torrt!
Sen går du och köper en flaska billigt rött vin, ställer ut glas lite här och var och har i vin+diskmedel så det inte finns ngn ytspänning. Då kommer ca 50% av dem drunkna i vinet, de andra 50% kommer flyga runt vinglasen så det är bara att dammsuga upp dem!

21:04  
Blogger Dallerberg:

Och ja, de dör i dammsugaren! :)

21:06  
Blogger Anna Nio:

What? :O Men vafan, jag har alltid haft disk blötlagd och har aldrig haft bananflugor mer än två dagar max. :( Fast jag har alltså bara kastruller och ugnsformar stående med vatten, det andra håller jag torrt. Men att de förökar sig i vattnen, det är ju skitäckligt, blää. Jag ska försöka hålla allt torrt då, damnit.

Jag tror att en del av problemet är att man måste ha alla fönster och dörrar öppna för att det är så varmt, då kommer de jävlarna in!

21:29  
Blogger Anna Nio:

Inte för att jag fattar vad ytspänning är, men det verkar ju ha med diskmedlet att göra. Alltid när jag ställer grejer i blöt så är det diskmedel i, kanske är det därför det ligger fluglik i vattnet? De dras dit för att göka och så kolar de istället. *VISCIOUS GRIN* :D
Bananerna är iaf i kylen och jag ska torka ur sopskåpet imorrn, öven fast det var max en månad sen jag gjorde det sist. Pesten måste bort!

21:19  
Anonymous Anonym:

Jag har hört att de förökar sig i blomkrukor och sådant, så när vi får bananflugor vattnar jag alla växter med vatten som jag blandat diskmedel i. Detta efter ett tips från farmor (eller mormor) och alla vet juh att husmödrar inte kan ha fel :P
Nåja, det fungerar i alla fall finfint för oss :)

19:29  

Skicka en kommentar

<< Home