20 juli 2006

Mörker i bokvärlden

Även om jag tycker Björn Ranelid verkar vara en riktg surfittz i övrigt, så kan jag inte annat än att hålla med honom om detta.

Måste dessa brudar har ALL mediauppmärksamhet? Varför kan de inte skaffa sig vanliga jobb istället? Vaför vill så många bli kända idag? Är det nån av dessa mediahoror som stannat upp en stund och tänkt igenom vad det är de kan förvänta sig av ett kändisskap?

Jag vill inte bli känd. Jag skulle vilja bli erkänd, men det är en helt annan sak.

2 Åsikter

Blogger andrea:

åh gud, jag kan verkligen inte annat än hålla med dig helt. jag förstår inte vad det är för kontsigt sug i många människor att bli just kändis. det finns ingenting i mig som drar åt det hållet, snarare tvärtom. för mig är privatlivet jätteviktigt, jag skulle aldrig vilja bli en officiell person. allt jag tycker om skulle jag inte kunna göta om man blev kändis - rätt värdelöst. & varför skulle man vilja att löst ointressant folk på stan skulle veta vem man var? nej fy fan, vad jobbigt!
erkänd, som du säger, är en helt annan sak. jag tror sådana här mediakändisar är motsatsen till erkänd. de syns men är ju inte kända för ngt de kan vara stolta över. majoriteten av alla skådiar är tex kända men inte erkända skådisar. det blir man bara om man är jävligt bra skådis.

jag skulle vilja bli känd för ngt där ngt jag åstakommit är berömt, snarare än jag som person. typ att man skriver en grym jävla bok, eller avhandling. anonymitet är fan viktigt!

12:00  
Blogger Anna Nio:

Jag håller helt med. Man vill ju kunna gå osminkad och finnig till Hemköp utan att bli attackerad av paparazzis eller galet pack, verkligen. Och att bli lagd under lupp av all upptänklig media sen? Herregud, folk som tolkar ens minsta handrörelse som att man är otrogen/har ett nervöst sammanbrott/är gravid? Det verkar helt hemskt att vara känd i dagens läge, det är knappt nåt jag skulle önska min värsta ovän ens.

Att ens kreation är känd är helt rimligt, precis som du säger, det är jag inte emot. Men då ska man ju verkligen ha SKAPAT nånting värt att hänga i julgranen också, inte bara ha visat pattarna i TV eller sjungit in en låt som Max Martin har komponerat åt en.

12:28  

Skicka en kommentar

<< Home