30 augusti 2006

Jag, jag, jag

Norpat av Anna. Tacksimocka!

JAG

ÄR: På långsamt morphande väg mot vuxenlivet och framtiden.
GER INTRYCK AV ATT VARA: Om jag inte tycker om dig: reserverad och högdragen. Om jag gillar dig: kontaktsökande och pratglad.
KAN: Hjula, göra massa roliga röster, färgkoordinera, rulla ihop tungan till tre veck, göra blandskivor.
BLIR GLAD AV: Bra filmer, trevligt umgänge, Johan, att inreda, nya kläder, personlig utveckling, ballonger, bra musik.
HAR: En randig korvkatt, en underbar partner, en soulmate, en lägenhet jag trivs i, en gedigen filmsamling.
VILL HA: Pengar i stora lass, bättre sömn, mindre stress, en trygghet för framtiden, bättre hy.
SKULLE VILJA: Åka till Ikea, tapetsera om, lägga nytt golv.
TYCKER OM ATT: Se på film, läsa, planera, göra listor, göra fint hemma, fantisera ihop ett drömliv, styla mig själv, dansa till böghits, titta i fotoalbum, diskutera med Ella.
HAR ETT BRINNANDE INTRESSE FÖR: Film.
BRYR MIG OM: Johan, mina föräldrar och min bror, Ålen, Addi, Elin, samhället och miljön.
TRIVS MED: Västra Frölunda, Johan, Ella.
KÄNNER OBEHAG INFÖR: Framtiden, ekonomin, förråandet av vår värld.
PLANERAR ATT: Inreda så det blir fint här, utbilda mig till att få ett ordentligt jobb, tjäna mer pengar, skaffa barn.
BOR I: Göteborg.
SKULLE VILJA BO I: Göteborg. :)
KLÄR MIG GÄRNA I: 30-tal till 60-tal, samt fägglatt new wave/punkigt.
ÄTER GÄRNA: Vegetariskt, rödlök, ingefära, thai, nyttigt.
DRICKER GÄRNA: Vatten, ibland bayerskt öl. Inte gärna men för att jag inte kan sluta: Coca-Cola Light.
TRÄNAR: *visslar* Jag borde, jag måste, jag ska.
TITTAR OFTA PÅ: Film, Femman, Johan, H&Ms klädutbud.
LYSSNAR OFTA PÅ: Deppig pop, Johnny Cash, kitschiga hits.
LÄSER: Carl Hamilton - "Det infantila samhället", Åke Holmberg - "Ture Sventon och Isabella", Chuck Palahniuk - "Survivor" (jag kunde inte välja bok).
PRENUMERERAR PÅ: Cosmo, nåt nummer till i varje fall.

Mest hatade musikgenre: Metal av alla de slag, modern soul, hip hop och R n' B, ska, reaggae, rave, techno.
Längd: 163 centimeter tror jag.
Vad lyssnar du på: Antony and the Johnsons.
Vad tänker du på: Att mina händer är som isblock och jag undrar varför.
Vad gör du just nu: Den här listan (varför är alltid den här frågan med? Är det bara jag som tycker det är den dummaste frågan EVER?)
Vad sa du senast: "Jag tycker det är skitkallt här. Mina händer är likbleka!"
Vem stötte senast på dig: Ööööh, inte den blekaste aning.
Vem kramade du senast: Johan.
Har du blivit dumpad nån gång: Jupp.
Har du dumpat nån gång: Jupp.
Hur många seriösa förhållanden har du haft: Fem.
Är sex viktigt i en relation: Jo.
Vad spenderar du dina pengar på: Kläder och prål.
Räkna upp vad du har på dig: Tofflor, baggyjeans, blå t-shirt och svart munkjacka.
Favoritplagg till vardags: Kan omöjligt välja.
Och till fest: Kan omöjligt välja.
Dömer du människor efter deras yttre: Absolut.
Vad blir du glad av: Hallelujamoments.
Vad blir du ledsen av: Motgångar.
Vad gör dig förbannad: En himla massa.

Etiketter: