16 oktober 2006

Frenesi

Åh, dagens låt är helt klart "Ekkoleg" med Grethe Agatz, ni vet, den som går i Apotekets reklam för förkylningstider på dagis. Jag är helt hooked på den och sitter och tutar i fejktrumpeter samt trallar på den mest hela tiden. Min man blir lite smått galen. Men det värsta är, att jag inte kan hitta den. Jag vet vad den heter, jag vet vem som gjort den, men jag HITTAR den inte. Hur kan ödet vara så grymt mot mig? Tydligen så är fru Agatz dansk, och är en till dags dato 90-årig mindre legend i sitt hemland, för sin omtyckta barnjazz. Barnjazz? :D

Tur att jag åtminstonde hittat Apotekets förra reklamlåt, den fina låten som spelades i reklamen för att man kunde få hemleverans från Apoteket. Den med den stackars farbrorn som stod med sin rullator i ösregnet och såg så sammanbiten och ledsen ut, jag tyckte så synd om honom varje gång. Well, det är "Mr King" med Nerina Pallot. Very lovely, så hör på den, peaps.

Och det här är den absolut bästa sajten jag har hittat på ett bra tag, ÄNTLIGEN kan man sluta sitta och grubbla över reklamlåtarna, hoppas jag: reklammusik.se

---

Tack vare Tammie har jag nu låten! Yay Tam! Kolla kommentarerna ifall du också vill ha en trallvänlig dansk barnlåt på hjärnan. :D

Etiketter:

7 Åsikter

Blogger myra:

Åh, är det den där "dimpe dampe dompe dimp"? Den är ju helt fantastisk. Me loves it. Säg till om du hittar den är du snel!

21:36  
Blogger anna:

den har både jag och min sambo haft på hjärnan i x antal dagar. jag blir snart tokig! :D

22:45  
Blogger Anna Nio:

Myra: That's the one! Dimpe dampe domp!

Haha, den är heeelt underbar, jag måste leta vidare. Har lejt Johan i jakten nu också, så att han ska slippa att höra mig när jag trallar fast jag inte kan mer än en kort snutt. Det ligger i hans bästa intresse att finna den åt mig! :D

23:14  
Anonymous Anonym:

Min kompis peter har laddat upp den på sin blogg, varsågoda;

http://www.cdoass.com/Autumn66/04%20grete%20agatz-%20ekkoleg.mp3

00:02  
Anonymous Anonym:

oj det gick inte så bra kolla den riktiga bloggen för länk!

http://autumn66.blogspot.com/

00:03  
Blogger Anna Nio:

JAAAAAAA! Tack snälla Tammie och tack snälla Tammies kompis! :D:D:D:D

11:15  
Anonymous Anonym:

TACKAR MIN SAMBO SITTER Å HÅLLER FÖR ÖRONEN Å SKAKAR JUST NU HON HATAR DEN HÄRA LÅTEN.
HON HOTAR MED ATT DRA UT SÄKRINGEN NU BÄST ATT SLUTA SPELA DEN.
FÅR BLI PÅ FYLLAN NÄSTA GÅNG DÅ.
HA DET ALLA.

01:25  

Skicka en kommentar

<< Home