10 oktober 2006

DOA

Gårdagens skadelista:

Papercut i höger pekfinger
Papercut i höger tumme
Chilifrön i sagda papercuts
Lökstänk i bägge ögon
Salt i papercut i tumme
Ångor av chilifrukt som tillagas i wok i bägge ögon

Det sistnämnda ledde till att min man fick leda mig i blint stadium, ut i badrummet och räcka mig linsvätska så att jag kunde spola rent ögonen.
Tumskadan var magisk också (SVART, OND MAGI). Jag märkte aldrig att jag faktiskt skar mig i mer än ett finger, men kände först efter matlagningen att det sved som helvetet självt i tummen. Jag såg dock inte ett spår av någon skada, men ändå sved och brände det oupphörligt i flera timmar under kvällen, vilket gav upphov till en väldigt lång klagosång från mig. Men jag menar, det kändes som en korsning av att ha klämt sig och bränt sig. Inte koolt.
Undrar vad som ska hända idag?

Etiketter:

4 Åsikter

Blogger Dallerberg:

du får se det som att du är safe idag eftersom all skit blev överstökad igår! Nu kanske du haft otur för åtminstone 3-4 dagar framåt då du kan pusta ut! :D

16:48  
Blogger Anna Nio:

Bra tänkt, hoppas du har rätt. :D

17:41  
Anonymous Anonym:

Prova att skära habanero(världens starkaste chilifrukt) och sedan ta ur/stoppa i linserna. Uttrycket tusen nålar får en helt ny innebörd kan jag berätta...:D

Att tvätta händerna typ 5 gånger mildrar smärtan en del, men det är fortfarande inte att rekommendera...

18:19  
Blogger Anna Nio:

Bror: Jo, Martin har redan varnat mig för detta tilltag. :D

23:31  

Skicka en kommentar

<< Home