09 oktober 2006

I drink, therefor I am

Jag är Aristoteles, rakt av. Vilken filosof är du?
1. Aristotle (100%)
2. Aquinas (93%)
3. Spinoza (91%)
4. Epicureans (85%)
5. Jeremy Bentham (84%)
6. Nietzsche (82%)
7. Stoics (77%)
8. Ayn Rand (70%)
9. David Hume (67%)
10. Jean-Paul Sartre (66%)
11. John Stuart Mill (65%)
12. Cynics (61%)
13. Ockham (60%)
14. Thomas Hobbes (60%)
15. Kant (57%)
16. Nel Noddings (52%)
17. St. Augustine (46%)
18. Prescriptivism (37%)
19. Plato (31%)

Det roligaste är att jag inte kan låta bli att tänka på Monty Pythons "Drunken Philosopher's Song" när jag ser den där listan. Moget av mig. "A lovely little thinker but a bugger when 'es pissed!" :D

---

Även det här testet hittade jag i Emma Grays blogg, insåg att jag glömde sätta ut det här. Säger jag att jag tror på källhänvisning så ska jag stå för det. So there.

Etiketter:

3 Åsikter

Blogger anna:

jag tänker tydligen mest som jean-paul sartre. men om det svaret beror på att det verkligen är så, eller om min dåliga engelska sabbade testet, har jag ingen aning om. haha :D

02:43  
Anonymous Anonym:

Jag blev en tvättäkta stoiker! :D
Stämde väl ganska bra tyckte jag....

12:09  
Blogger Anna Nio:

Haha, jag är usel på att förstå filosofi, det blir lätt en väldig massa dravel, men jag skulle kanske göra ett försök och läsa Aristoteles nu när jag tydligen håller med karln. :D

Och jag tyckte också att frågorna var svåra att förstå, fastän jag är bra på engelska. :)

12:22  

Skicka en kommentar

<< Home