09 oktober 2006

Who will take your dreams away?

Dagens låt är en gammal favorit från ungdomen som fortfarande får mig att gråta. Första spåret på soundtracket till "De Förlorade Barnens Stad" innehåller hjärtskärande tragisk och raspigt vacker sång av Marianne Faithfull. Jag skulle vilja ha bara sångdelen som enskild mp3a, men har inte haft någon lycka när jag letat. Problemet är alltså att det är en minuts instrumentalt intro, men det kan man leva med såklart, dock är de tre och en halv minuterna med instrumental musik efter sången lite svårare att smälta. Låten heter "Generique", men sångdelen heter "Who Will Take Your Dreams Away?" och är smäktande och sorgsen, samt har en imperfekt sångerska med väldigt egen röst. Den uppfyller alltså tre av mina favoritingredienser i musik. Kärlek och respekt, yo.

Etiketter:

1 Åsikter

Blogger Johan:

Så, nu har jag klippt bort det instrumentala åt dig sötnos. La den i mp3 mappen.

00:36  

Skicka en kommentar

<< Home