13 oktober 2006

Muffin tops

Jag vill prata lite om muffin tops, ni vet, fenomenet med tjejer som har så tajta byxor att lite av kroppen väller över linningen likt överdelen av en mufifn. Inte snyggt.

Det sjuka är, att det knappast är feta brudar som ägnar sig åt det här, det är till största delen ganska normalviktiga damer som sportar muffin top-looken, och jag kan inte för mitt liv begripa varför. Det kan knappast vara skönt att ha så vråltajta pants att kroppen inte får plats, right? Och varför vill man framställa sig själv som fläbbig och fet när man inte är det? Otroligt konstigt.

Förvånande ofta har även dessa kvinns alldeles för korta och tajta toppar också. Det är som att de växt två storlekar men inte märkt nånting, utan fortsätter köpa samma storlek varje gång.
Det är inte så att jag enbart tycker att modellsmala tjejer får visa upp sig, absolut inte, men jag tycker att alla ska ha kläder i rätt storlek. Jag tycker också att man kan visa hänsyn till sina medmänniskor och inte visa upp halva magen för dem som inte bett om att få se den.

Själv tycker jag att det ser hemskt ut, jag önskar att folk ville lära sig sina klädstorlekar och sluta pressa fram valkar i onödan. What's the point?

Strålande tatuering på muffinen på bilden: Only God Can Judge Me. :D

Etiketter:

2 Åsikter

Blogger Dallerberg:

Ja det är fan sant, de flesta som har sådär är typ smala. Har tom sett riktigt smala tjejer.. fattar inte var fettet i valken kommer ifrån riktigt när de inte har fett ngn annanstans, det kanske är silikon :D

02:15  
Blogger Anna Nio:

Haha, sjuk trend med silikonvalkar. :D Men det ser ju så illa ut, jag begriper det inte alls!

11:55  

Skicka en kommentar

<< Home