17 oktober 2006

Vuxentestet

(Saxat från Elins blogg)

Körkort
Bil
Matservis (Jag vet inte riktigt vad det innebär, att man har en matchande servis? I do!)
Soffbord
Ica kort (Hemköp, men sak samma)
Hemförsäkring
Eget boende
Fast inkomst
Köksbord
Finglas
Betalkort
Toarullehållare (Är det vuxet? Det finns ju i varenda hyresrätt. :D)
Duschdraperi
Barn
Sambo/make/maka
Spelar bingolotto
Tippar på lördagar
Internetbank
Organiserat skafferi
Färsk mat i kylskåpet
Slänger dina håliga sockar
Går på reklamer på tv (Väldigt lite dock, jag är t.ex. sugen på Abbas laxpytt)
Har fläckbortagningsmedel hemma
Pensionsfond
Sopsorterar
Prenumererar på någon dagtidning
Prenumererar på Allers/Hemmets veckotidning (Nej, men Hus & Hem är ett steg i "rätt" riktning)
Letar middagstips
Blir arg när skorna inte står på sin plats
Får majoriteten av post i räkningsform
Har en stavmixer
Äter söndagsmiddag
Försöker att inte svära
Sorterar tvätt
Har en krok i badrummet märkt "Gäster"
Mobilabbonemang
Hemtelefon
Veckohandlar
Medlem i hyresrättsföreningen (Johan är det, så indirekt även jag)
Gardiner
Dukar
Överkast
Kuddar för prydnad (Och komfort)
Fler än 5 kryddor hemma
Fruktskål på bordet (En på varje bord till och med)

Det roligaste är att bil, barn, stavmixer, fast inkomst, veckohandlande, aktivt pensionssparande och ett överkast ligger på önskelistan. I'm all grown up and have nowhere to go! :D Får jag bonuspoäng för att jag upptäckte att "prenumererar" var felstavat? :D

Etiketter:

2 Åsikter

Anonymous Anonym:

Till dig som älskar tester:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=45926&a=509489&lid=puff_545826&lpos=extra_0

Denna har vi fnissat åt på jobbet idag - själv blev jag Bullmastiff!

Puss!

16:21  
Blogger Anna Nio:

Haha, vad fint, jag blev en Jack Russel Terrier - envis, stolt, lojal, intelligent och ettrig. :D Jag ska visa det för Ella och Andrea, de älskar hundar bägge två. :> Puss puss!

22:39  

Skicka en kommentar

<< Home