04 december 2006

Skugge-test

Det här hittade jag av en slump på Linda Skugges hemsida. Fick göra om det lite dock.

Ville du ha ett annat namn som barn? Vad? Ja, Jennifer (hulk)! :D

Vilken var första skivan du köpte till dig själv? Jag minns verkligen inte det, och det grämer mig så otroligt mycket. Det kan ha varit Bryan Adams - "Waking up the Neighbours", fast då snackar vi i och för sig köpkassett och inte skiva (old skool, word). CD vet jag inte heller men kanske nån "Definitivt 50 Spänn"-skiva.

Vad hette din första fröken i skolan? Jadu, vad hette hon? Hon var religiös och tvinagde oss att sjunga en psalm varje morgon i varje fall.

Höll du på med någon sport eller annan fritidsaktivitet? Usch nej. Eller jo, jag gick på redskapsgymnastik med min kompis Malin när jag gick i mellanstadiet ett tag. Vi hade uppvisning och allt, 1990 var det. :D

Vilka 2 av de följande orden passar ditt barndomsjag bäst: tuff, missförstådd, snäll, plugghäst, lat, blyg, söt, klumpig, smörig, extrem, "svår", sprallig, aktiv, korkad, rädd, poppis? Sprallig och, uhm, söt? Kan inte välja nåt annat direkt.

Vilka idoler satt uppklistrade på väggarna i tonårsrummet? Axl Rose och Freddie Mercury, men även, bara för att de var så snygga: Johan Widerberg och Glenn Quinn. Säkert nån mer, men det är dessa jag minns.

Vem från din barndom skulle du vilja träffa igen? Mormor, farmor och farfar, och min lågstadiebästis Maria Granewald vore kul att se vad det blev av.

Twin Peaks eller LOST? Men GUD vad svårt. Jag väljer väl Twinpan om jag måste ta en.

Melodifestivalen eller Idol? Ameh! Fan, det här går inte att välja sirru, det får bli båda!

Aktuellt eller TV4 Nyheterna? Inget.

SvD eller DN? Metro.

Album eller Konsert? Album. Konsert vore bättre med lägre volym och sittplats, som sagt. *LER KÄRRING*

Bästa uppföljarfilmen: "Star Wars V: The Empire Strikes Back" (Haha, jag vet, det är en del av en trilogi och inte en regelrätt uppföljare, men det SKITER JAG I. :D)

Har du någon favoritmat? Inte en rätt som står över alla andra, men jag ääälskar kycklingrätter från Thailand.

Vad gör du en helg om du är helt solo, no kids och inget jobb? Öh, så är det varje helg. Jag kollar på film och softar. :)

Var handlar du mat? (coop, willys, ica, hemköp, vi el dyl) Hemköp. Deras enda fel är grönsaksdisken som inte är alltför fräsch alltid.

Vad är vardagslyx för dig? Äta på restaurang, gå på bio, klä sig fint och gå på teater. Att få en blomma av sin man bara för inget särskilt.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja, eller begynnelse av kärlek i varje fall. Jag tror att man kan klicka med en gång på första titten.

Bästa stunden på dagen? Eftermiddag/kväll.

Vem vill du säga förlåt till? Jag vet inte, CSN kanske. Förlåt för att jag är en sån usel student. :(

Vem vill du slå på käften? Massor. CSN kanske, som gör livet svårt, men hellre en massa människor jag hatar ganska grundlöst.

Vilket jobb skulle du ha om du inte hade det jobb du har nu? Vet inte om jag ska räkna studerandet som jobb eller om jag ska räkna mitt extrajobb. Men hur som helst så vet jag inte, det går inte att svara på.

Etiketter:

3 Åsikter

Anonymous Anonym:

ståplats med trängsel och ont i öronen när man kan ha liggplats i soffan med vilken volym man vill? nej tack, jag är verkligen inte en konsertmänniska..
jag kopierar testet! :)

22:00  
Anonymous Anonym:

du är inte den enda med ett ambivalent och aggressionspräglat förhållande till csn...

22:43  
Anonymous Anonym:

Hej Anna!
Maria Granewald här! :)
Jag googlade för att eventuellt få reda på hur pappa egentligen stavar sitt förnamn: Carl-Gustaf, Karl-Gustaf, Carl-Gustav eller rätt och slätt Karl-Gustav. Då poppar mitt namn upp på skärmen och självklart blir jag nervös över att jag kanske förknippas med något osunt och omoraliskt. Då stegade jag in på din sida här! Kul!
Om du verkligen vill veta vad som blivit av lågstadiebästisen så gör du bäst i att maila mig på någon av dessa adresser: (mgranewald@hotmail.com, eller mgranewald@spray.se)och då svarar jag! :) Kul att se att du tycks ha fått ett gott liv och ser fräsch och välmående ut! Vore kul att få veta mer om ditt vuxna liv, när jag ändå känner till att du är fantasifull och en mycket rolig lekkamrat!
Hör av dig vettja!
Kram Maria

14:56  

Skicka en kommentar

<< Home