02 december 2006

Fniss

Mamma hade skickat bilden på mig och Irma i ett mejl till pappa och skrivit "Ditt framtida barnbarn - nej, jag bara skojade" eller något liknande. Tokiga mamma. :D

Men igår natt drömde jag att jag var pregno, och att jag inte kunde komma ihåg om jag hade berättat det för mamma och Ella eller Addi (minns inte vem det var). :D
Så under ett besök hos min mor droppade jag insinationer om vikt och barn hela tiden för att se ifall mamma fattade men hon tog aldrig upp mina trådar. Jag sa "Ja, jag har ju en tydlig mage nu", och hon svarade "Jamen det är bara bra det!", och verkade bara glad åt att jag hade gått upp i vikt och inte var smal som en sticka längre. :D Antagligen hade jag inte berättat då.

Det roliga var, att jag själv i drömmen också verkade lite förvånad, som att jag glömt bort det tillfälligtvis. Jag var i gissningsvis tredje-fjärde månaden, så det syntes men man skulle kunnat tro att jag var lite tjock också. Jag hade vanliga byxor på mig som såklart inte gick att stänga alls, så jag gick med gylfen öppen och ett skärp under magen, och en tröja som jag drog ned hela tiden. :D

En annan skum men underhållande faktor var att mamma bodde med nån annan karl, inte min far alltså, och han sjöng helt fruktansvärt skrikigt och falskt i badrummet. De bodde i en gammaldags lägenhet, sekelskiftesliknande, och jag såg aldrig mannen. Men han fanns där. I badrummet. :D

Etiketter: ,