25 februari 2007

80 days around the world

Jag fick i uppmaning att besvara den här listan, och något så smickrande kan man ju inte tacka nej till. :)

1. Vilken svordom använder du mest?
"Fan" eller "fitta" tror jag.

2. Äger du en iPod? Märkestjafs göre sig icke besvär, jag äger en mp3-spelare.
3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Det beror alldeles på när jag ska upp, det. Att snooza är essentiellt dock.
4. Hur många resväskor äger du? En egen och två som vid något tillfälle varit päronens men som kanske räknas som mina numera.
5. Använder du flip-floppar? Hellre dör jag. Klarar inte saker mellan tårna.
6. Var köper du dina matvaror ifrån? Affären? :D (Okej, Hemköp.)
7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Fifty-fifty.
8. Vilken var den senaste filmen du såg? Hälften av "The Way We Were", annars "Babel".
9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? En ål.
10. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Vad jag än kände för, utan att titta på prislappen mer än en gång.
11. Har någon någonsin kallat dig lat? Ja.
12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Nej.
13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu? CD-spelare? What is this, the 90's? :D
14. Vilken är världens bästa artist just nu? Hm. Är inte hooked på nån särskild artist just nu.
15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Njae, lite åsikter har jag hört, men det förtäljs inte vidare.
16. När var senast någon stötte på dig? I London. All the freakin' time. men i Sverige - noll och intet. :D
17. Vad åt du till middag senast? "Orientalisk pasta" (curry, lök, äpplen, russin, jordnötter och pasta. Ganska gott).
18 Använder du huvtröjor? De praktiskt taget växer ut från min kropp vid det här laget.
19. Kan du vissla? Ja. Riktigt bra till och med.
20. Vem var den senaste som ringde dig? Johan tror jag.
21. Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? Slänggungan! Jag skulle kunna bo i en sån. :)
22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Ja.
23. Vilket riktnummer befinner du dig i? 031.
24. Tittade du på tecknat när du var liten? Damn right.
25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? 1200 kvadrat tydligen.
26. Hur många syskon har du? Ein!
27. Är du blyg inför det motsatta könet? Nej.
28. Vilken film kan du alla replikerna till? "Monty Python and the Quest for the Holy Grail" och så gott som allt till "Dirty Dancing". fuckit, ajg kan löjligt många repliker till löjligt många filmer. I'm a geek!
29. Äger du några popband t-shirts? Definera popband? Bandtröjor: Woven Hand, NIN, Johnny Cash, Flogging Molly. Hmm, det var nog allt.
30. När flög du senast? Sista januari, i ett flygplan, hem från England.
31. Hur många stolar står kring ditt köksbord? Fyra gröna trästolar.
32. Läser du för skojs skull? Haha, ja all the time. :)
33. Pratar du några andra språk? Engelska.
34. Diskar du din egen disk? Jag diskar nästan jämt, jag står inte ut med smutsdisk.
35. Har du gråtit offentligt? Usch ja.
36. Har du en stationär dator eller en laptop? Stationär.
37. Försöker du alltid lära dig nya saker? Skulle vilja vara sån, men är det inte. Lär mig saker när jag googlar eller läser men jag glömmer det mesta. :(
38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Jaaa, vill göra klart min pirattatuering och vill även ha fler.
39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Dejt? :D
40. Kan du kasta macka? Absolut inte, I suck.
41. Har du någonsin varit på Jamaica? "Varit"? :D Nej och "nej".
42. Vad har du med dig in på bion? Stor popcorn och två mellanläsk (när man är två som går). Eller inget.
43. Vem var din favoritlärare och varför? Jag gillade Lennberg som jag hade i några filmämnen på gymnasiet, för att han sa saker som "urkukat" på lektionstid.
44. Har du dejtat någon av en annan religion? Inte så pass att jag brytt mig om saken. :D
45. Vad har du för väder? Mörker, jag ser inget väder, men snön ligger kvar än.
46. Har du en blogg? NEJ!11!
47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Filmämnena, engelska.
48. Gillar du att flyga? Nej. Jag har börjat tänka på vad jag skulle göra om vi störtar varje gång jag flyger numera. Inte helt kul.
49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Humor.
50. När sov du senast på golvet? Sov på en luftmadrass hos Andy, för en månad sen ungefär.
51. Vilken är din favoritdrink? Likör 43 + mjölk eller white russian eller mudslide.
52. Gillar du din boendesituation? Ja, I'm lovin' it!
53. Vilken är din mammas hemstad? Norrtälje. Eller menas det härkomst? Hudisksvall tror jag.
54. Din pappas hemstad? Norrtälje. Eller Kiruna.
55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Vet inte, kan väl klara mig med fyra men inte om jag ska fungera i mer än åtta timmar efter det.
56. Är dina dagar fullbokade och stressiga? Helst inte.
57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Nej.
58. Vilken är din favoritfrukt? Päron eller banan.
59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Inte ett smack, vet inte ens hur man avgör vad som är mycket. :D
60. Hur gammal blir du nästa födelsedag? Tjuguåtta. Herreminje.
61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Extremt.
62. Tror du på liv på andra planeter? Ja.
63. Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Senaste säger man (se två frågor ovan)! Ett par skitungar som kastade hårda snökockor på mig. Jag kastade tillbaka.
64. Tror du att Gud är man eller kvinna? Jag tror inte på gud.
65. Vad var det senaste du åt? En mjölkkolapudding.
66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Personer med hjärna och talförmåga gillar jag bäst.
67. Hur valde dina föräldrar ditt namn? Mamma hade alltid vetat att hon skulle ha en Anna, och så hette min mormor Anna i mellanamn, gammelmormor Anna i tilltalsnamn. :)
68. Gillar du senap? Nej. Dijon är gott i mat, dock.
69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Jag rationaliserar och resonerar och finner en utväg.
70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Ja, hemskt gärna.
71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Inte en film, men Lorelai Gilmore i "Gilmore Girls" var det första jag kom att tänka på. :D
72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nej, men på Tradera. Senaste var nog mitt Johnny Cash-halsband. Mycket lyckat.
73. Tycker du om att krama folk? De jag tycker om får kramar, annars nej tack.
74. Skulle du säga att du är trendig? HAHAHAHA.
72. Äger du en digitalkamera? Nej.
73. Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Tank Girl. Är fan det närmaste jag kommer.
74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Ja, om man säger det definitivt så, men att säga "vi hörs" är inte samma sak.
75. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Johnny Cash's självbiografi. jag kom bara att tänka på att han var död så många gånger. Och "Inte som andra döttrar" av Deborah Spungen.
76. Tycker du att du är attraktiv? Inte alltid, men ibland.
77. Vad är du allergisk mot? Katter/pälsdjur, hästar, hö, kräftor.
78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Lite, känns onödigt att äta när vi ändå äter så lite (äter bara fågel).
79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Sven eller Lars eller nåt sånt säkert.
80. Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om? Allihop! :D

Etiketter: