01 oktober 2005

Dancing Dingo

Åh, jag har fått värsta rycket och vill lära mig Lindy Hop. Det ser helt sjukt kul ut, och det har jag alltid tyckt - det är först nu som jag har ett namn på dansen, så jag har något mer substansiellt att sukta efter :D

Jag vill i allmänhet lära mig massa gamla danser, skulle nästan kunna mörda för att kunna göra Mashed Potatoes t.ex., som jag inte ens vet hur det ser ut än. I know, I'm deranged, men fan, jag vill inte gå till Kompaniet och dricka mig redlös till trist synthmusik mer, jag vill göra något annat! Jag vill nåt mer än leva småstadsliiiv *yl*. Helst vill jag lära mig massa kul danser, och gå på klubbar som spelar allt från swing till 60-talshits. Satan vad rooowlit det vooowre!

Hittade ett sällskap som anordnar kurser här i stan, fast det är för sent påtänkt att börja redan i år, dock. Men jag ska försöka komma ihåg det till nästa hösttermin. Tror inte min käre man vill börja dansa med mig, men däremot uttryckte fröken Ål intresse i ovan nämnda dans, så jag hoppas på hennes sällskap i alla fall. Pepp, pepp! :D

Imorgon ska jag åka bil med kära Elin och Christo, back to the USSR - d.v.s. Ikea. Konsollerna vi köpte var självklart fel storlek. Jag fick ett smärre raseriutbrott helt solo här hemma när jag upptäckte det. Bra att Johan inte var här, den arme kraken. Tänkte även köpa fler bokstöd och kanske en blomkruka, men mer har vi nog inte råd med den här månaden, hurk.
Jag ska börja flytta över överskottspengar till Schweiz eller nåt, så jag inte kan talla på dem med mina klåfingriga händer för mycket. Skäms på mig!

Men en fin grej med de sprättade stålarna var, att vi hade presentutdelningsdag här igår - Johan blev glad för sin veggiekokbok och för den hyperbraiga kroppskrämen (Gud, vilket äckligt ord :D), och han gav även mig ett par jättefina tofflor! Jag blev jätteglad, eftersom jag blivit en riktig Toffel på äldre dar (Höhö, eller så gillar jag att ha tofflor sketamycket bara. Go figure.), och för att han verkligen anstränger sig för att visa mer omtanke och kärlek för mig, yay!
De är rosa och fluffiga, med en glittrig katt på ena tofflan, och så står det "Queen" på den andra :D Bak vid hälen står det dessutom "Cruel Girl", haha. Måste bara byta storlek på dem så blir de perfa, luvit!

Och imorgon kväll ska vi se "Kalle och chokladfabriken", tjoho! :D