29 september 2005

Two-Timing Tart

Ojoj, nu har jag handlat upp mina pengar igen. Det är något magiskt med mig. Antingen så har jag ett sånt sjukt stort uppdämt behov av vackra ting att varje spår av pengar gör att jag flippar ur direkt, eller så är jag en reinkarnerad prinsessa eller riking av något annat slag, för så fort jag har pengar över så kan jag inte sluta shoppa. Det är ju så jävla skönt att känna "den här gillar jag, den skulle jag vilja ha", och faktiskt kunna köpa prylen också! Är så jävla trött på att känna mig som ett fattighjon varje gång jag är på stan, så pengar är farligt att ha i min närhet. CLEAR! *bzzt*

Idag har jag i varje fall lagt vantarna på en lång, mörkgrön tweedaktig, lätt sjöjungfruskuren kjol, glittrande strasshårspännen, en blå tygblomma för håret och ett blå-vitt paraply med blommor och dödskallar på, allt från H&M. På Indiska hittade jag en liten vegetarisk Ayurveda-kokbok som jag köpte och slog in till min lille gubbe. Där fanns även en enormt fin ask med turkos/vitt blommönster på lådan och en stilig kineskvinna på locket - 29.50:-, billigt! Tips! Har också införskaffat ett nytt diskret everyday-läppstift (det gamla var helt sjukt nedslitet), som inte ska sticka ut helt tokigt mycket, utan bara ge lite fint rosa skimmer, och det heter Ice Cream Pink. Sånt kan man inte motstå :D

Annars har jag spenderat ganska mycket tid med att leta De Perfekta Svarta Klackskorna (TM), igen. Jag lyckas aldrig med min mission! Nu har jag dessutom inga pengar kvar ifall jag skulle hitta ett par, ack grymma öde :O Bäst jag undviker skoaffärer hela oktober. Smart, Anna. Hehe.

Tog även en lov in på Lush, för att jag varit sugen på att gå in skitlänge, men inte känt att jag haft något bra skäl. Där slog jag efter en bra stunds funderande till på en bit Two-Timing Tart så jag kan bubbla till det med min man när vi har tid och lust med ett mysigt bad härnäst :> De hade även något som klämmigt som Dream Cream, som verkar innehålla precis allt man någonsin hört ska vara bra för huden. Hoppas den funkar bra, så slipper vi båda våra hemska torrfläckar och totalfnasiga vinterhy-ar (det kan inte gå bra att böja ett ord som "hy", va?).


Sen har jag handlat en massa på Apoteket också, men det är ju inget glamouröst att berätta om bomull och tandkräm :D

Etiketter: , ,