16 januari 2008

Without chemicals, he points

Glitter hade 75% rea, så jag fick mig ett par chunky örhängen i en modell som jag gått och spanat på länge men känt mig för snål för att köpa tidigare, samt ett halsband med en gul bandare och ett par lurar i plast. Den facila totalsumman av 32.50:- är ett kungligt bra pris för slika ting! Förvisso insåg jag just nu att jag ju inte kan ha örhängen i par längre, eftersom jag töjer det ena örat. Oh noes! :( Jag kanske kan hamra till nån spännande lösning, vi får se. Det var ingen större ekonomisk förlust åtminstonde.

Och så tog jag tjuren vid hornen och köpte den sista boxen av Twimpan, nu ska här ses klart! (Ja, jag vet att det finns en mastodontbox med 10 discar ute nu, men jag hade 2/3 i den här utgåvan redan. :P)

Etiketter: , , , ,

09 september 2007

Att sko sig eller inte

Jag har ett problem. Jag har inga skor som funkar de kallare delarna av året. Det är väldigt jobbigt, eftersom jag trots allt bor i Sverige, ett ganska kallt land med rätt många månader av rusk eller snö. Det verkar bara vara omöjligt att hitta skor som är höga, någorlunda varma, någorlunda vattentäta och såklart fina. Jag har lidit mig igenom ett flertal vintrar nu, sedan jag slutade ha mina 14-håls Undergroundkängor för ett gäng år sedan, vilka jag tog avsked av på lika delar trasighet som förändrad estetik.

Nu har jag hittat ett par skor som kanske skulle kunna fylla denna tomhet. Problemet är att jag måste ha cirka 650 spänn plus frakt att slanta upp först. Och, som ni som följer mig här på bloggen borde vara smärtsamt medvetna om vid det här laget, pengar är något som bara inte finns i min värld. Fudge.

Men hur kan ett par rejäla pjucks bli mer rätt för mig egentligen? So purdy!

Kitty boot, I love you.

Etiketter: , , ,

04 februari 2007

Numbers

Inköp:
* 1 par glittriga röda klackskor.
* 1 par röda leopardmönstrade skor.
* 1 Rocky-tröja
* 2 lampskärmar av kretskort.
* 1 par leopardstrumpbyxor.
* 1 dödsängeltröja i grått.
* 1 par rutiga strumpor.
* 1 hår-doughnut.
* 5 pärlarmband.
* 2 halsband.
* 3 par örhängen.
* 2 tygmärken.
* 4 påsar chips.
* 1 keps.
* 1 leopardkjol.
* 12 pins.
* 1 videofilm - "Still Crazy".
* 1 par Union Jack-tjejboxers.
* 10 filmvykort.
* 1 bok - "Monsters of Death Row"
* 1 bok om Marlon Brando.

Förluster:
* Samtliga £££.
* En grå dödsängeltröja.
* Massa flyers.
* Slapsticken.
* Min hälsa! Kom tillbaka, allt är förlåtet!

Antal:
...svenskar vi träffat på: 8, och en dansk.
...rabatter/tjänster vi fått: 7.
...ragg vi fått: Oräkneliga. Helt sinnes.
...kvällar vi druckit öl: 6. Av 7.
...Mystery Bags funna: 3 (en hittade Gudrun, men den var tom).
...gånger bussen åkt annorlunda än vi förväntat/den skulle: Oräkneligt.
...gånger vi tittat åt fel håll innan vi korsat en gata: Oräkneligt.
...gånger nån nästan blivit överkörd på grund av ovanstående: 1 (Andrea).
...gånger vi blivit förvägrade att ens vistas i alkoholsektionen på Sainsbury's: 1 (vi saknade leg och såg tydligen ut som tjugo).
...gånger jag hatat flygplatsregler: 46748392929. Eller oräkneligt.

Etiketter: , ,

02 februari 2007

London #3

Fredag 26/1

Ännu en superlång bussresa tog oss till Oxford Cirkus och den sex våningar stora Top Shop-butiken där. Just den här affär
en är alltid en stor källa till ångest, för om modet är snyggt finns det löjligt mycket man vill ha där, vilket man inte har råd med, eller så är modet fult, och då är det sex våningar med skit som gör en på dåligt humör. Nu var modet fult, vilket visserligen var ganska bra, så vi inte handlade upp hela semesterkassan på första affären. :D Dock föll vi för samma leopardkjol (såklart) på rean, samt fina tjejboxers med Union Jack på.

Jag hittade också äntligen en rosa sportkeps på någon av de miljarder "alternativa" butikerna längst huvudgatan, och till min stora lycka fanns en Office-butik där också. Ödet ville mig väl den här dagen, eftersom jag, eller snarare Andrea, hittade
mina Office-drömskor på rean. Det fanns bara ett par kvar, de var kraftigt nedsatta (från £45 till £10), och de var i min storlek. Att de glittrade gjorde de bara ännu mer Askunge-aktigt. Jag föll öven för ett par spetsiga, röda leopardmönstrade skor för £5, och kände mig ganska nöjd med livet när jag ställde mig vid kassan för att betala. Väl där visar det sig att kassörskan är svensk (såklart) och att de har "köp två betala för en"-deal på rean! Holy crap, två par skor för £10 är fanimig inte illa pinkat. Extas! :D

Spetsiga leoparder, GRATIS!

Sent omsider är vi på väg hem, bara för att inse att ifall vi ska kunna möta Madde och Chrull i SoHo på kvällen, så måste vi antingen vänta i stan (utan mat och med en jävla massa prylar), eller i princip bara vända i dörren direkt när vi kommit hem. Safe to say, detta var inte alltför lockande. De första tydliga tecknen på en skön förkylning började dessutom visa its ugly head hos mig. Självklart var pengarna slut på det engelska SIM-kortet redan, och det kostar multum att ringa med svensk telefon, så vi messar M & C från min telefon för att tala om att den här gången är det vi som får banga att åka till stan.

Under dagen har Luc hittat en resväska stående mitt i gatan, som han självklart tagit med sig hem. I väskan fanns en plastblomgirland, en manshatt (made in the US), ett diadem med djävulshorn och matchande djävulssvans till, ett diadem med fluffiga antenner, i vilken texten "thd girl (sic!)" kunde utrönas, samt ett trollspö som matchade, en påse med "Seychelles" tryckt på, innehållande tre par flip flops, en affisch (från "The Guardian") med olika sorters reptiler på, en plastpistol med hölster och kanske något mer, minnet sviker mig nu. En helt fantastisk fyndväska i varje fall! :D Luc döpte den givetvis till Mystery Bag, och den skänkte stort nöje under kvällen. Andrea tog till och med hatten ut på konserten sen. :D

Andrea leker amish med hatten från Mystery Bag, Lucs rock och en bibel som GLÄNSER heligt. :D

En halvtimme efter att vi skulle mött upp Madde, ringer hon och låte
r mycket arg. De har inte fått något meddelande! Argh! :( Men det var inte mycket att göra åt, tydligen hade de haft kul själva i varje fall. Jag, Addi och Luc beger oss till Lucs kompis spelning på Church Street i Stokey. Vi har skittrevligt där och lär känna en tysk vännina till Luc, samt hennes irländske pojkvän. Vi startar även ett spontant dansgolv där inget dansgolv finns ("It's a dancefloor in front of the retard-loo!"), vi tjatar om "Billie Jean" hos DJ:n hela kvällen (men fick inte höra den! Durr!), och jag blir raggad på av ett helt sällskap - eller snarare, sällskapet försöker uttrycka hur mycket en kille i gänget gillar mig, men själv lyckas han inte säga särskilt mycket, mer än att han undrar var jag köpt mina handskar. "Sweden", säger jag. Killen tänker en stund och säger sen "IKEA?", haha. :D

Jag dansar bootydans till "2 Much Booty in the Pants" med 2 Live Crew, resans theme song.

Etiketter: , ,

31 januari 2007

And so you're back, from outer space

Nu är jag hemma! Det här har jag köpt (fast inte kuddarna och soffan såklart)! Saknas lite örhängen och armband på bilden bara, samt ännu mer av världens godaste chips.

Får skriva mer när hjärnan återtagit fast form och öronen slutat kännas tryckskadade. Ikväll har jag njutit av 1) min mans sällskap, 2) internet, 3) ett rent hem, 4) att inte behöva frysa, och senare kommer jag säkert gråta av lycka över min stora, sköna säng också. :D

Men jag har haft det sjukt kul, fast det är fruktansvärt skönt att vara hemma också. No place like it. Och apropå det - från och med nu kan jag bara så ihop klackarna på mina Dorothy-inspirerade klackskor ifall jag längtar hem också. Ain't they purdy?

Etiketter: , ,

29 september 2005

Two-Timing Tart

Ojoj, nu har jag handlat upp mina pengar igen. Det är något magiskt med mig. Antingen så har jag ett sånt sjukt stort uppdämt behov av vackra ting att varje spår av pengar gör att jag flippar ur direkt, eller så är jag en reinkarnerad prinsessa eller riking av något annat slag, för så fort jag har pengar över så kan jag inte sluta shoppa. Det är ju så jävla skönt att känna "den här gillar jag, den skulle jag vilja ha", och faktiskt kunna köpa prylen också! Är så jävla trött på att känna mig som ett fattighjon varje gång jag är på stan, så pengar är farligt att ha i min närhet. CLEAR! *bzzt*

Idag har jag i varje fall lagt vantarna på en lång, mörkgrön tweedaktig, lätt sjöjungfruskuren kjol, glittrande strasshårspännen, en blå tygblomma för håret och ett blå-vitt paraply med blommor och dödskallar på, allt från H&M. På Indiska hittade jag en liten vegetarisk Ayurveda-kokbok som jag köpte och slog in till min lille gubbe. Där fanns även en enormt fin ask med turkos/vitt blommönster på lådan och en stilig kineskvinna på locket - 29.50:-, billigt! Tips! Har också införskaffat ett nytt diskret everyday-läppstift (det gamla var helt sjukt nedslitet), som inte ska sticka ut helt tokigt mycket, utan bara ge lite fint rosa skimmer, och det heter Ice Cream Pink. Sånt kan man inte motstå :D

Annars har jag spenderat ganska mycket tid med att leta De Perfekta Svarta Klackskorna (TM), igen. Jag lyckas aldrig med min mission! Nu har jag dessutom inga pengar kvar ifall jag skulle hitta ett par, ack grymma öde :O Bäst jag undviker skoaffärer hela oktober. Smart, Anna. Hehe.

Tog även en lov in på Lush, för att jag varit sugen på att gå in skitlänge, men inte känt att jag haft något bra skäl. Där slog jag efter en bra stunds funderande till på en bit Two-Timing Tart så jag kan bubbla till det med min man när vi har tid och lust med ett mysigt bad härnäst :> De hade även något som klämmigt som Dream Cream, som verkar innehålla precis allt man någonsin hört ska vara bra för huden. Hoppas den funkar bra, så slipper vi båda våra hemska torrfläckar och totalfnasiga vinterhy-ar (det kan inte gå bra att böja ett ord som "hy", va?).


Sen har jag handlat en massa på Apoteket också, men det är ju inget glamouröst att berätta om bomull och tandkräm :D

Etiketter: , ,