09 september 2007

Att sko sig eller inte

Jag har ett problem. Jag har inga skor som funkar de kallare delarna av året. Det är väldigt jobbigt, eftersom jag trots allt bor i Sverige, ett ganska kallt land med rätt många månader av rusk eller snö. Det verkar bara vara omöjligt att hitta skor som är höga, någorlunda varma, någorlunda vattentäta och såklart fina. Jag har lidit mig igenom ett flertal vintrar nu, sedan jag slutade ha mina 14-håls Undergroundkängor för ett gäng år sedan, vilka jag tog avsked av på lika delar trasighet som förändrad estetik.

Nu har jag hittat ett par skor som kanske skulle kunna fylla denna tomhet. Problemet är att jag måste ha cirka 650 spänn plus frakt att slanta upp först. Och, som ni som följer mig här på bloggen borde vara smärtsamt medvetna om vid det här laget, pengar är något som bara inte finns i min värld. Fudge.

Men hur kan ett par rejäla pjucks bli mer rätt för mig egentligen? So purdy!

Kitty boot, I love you.

Etiketter: , , ,

7 Åsikter

Anonymous Anonym:

Dom där skorna såg vi i Dublin! Eller iaf en variant på dom, känner igen katten men inte flejmsen...:) Minns inte alls vad de kostade dock...

05:26  
Blogger Anna Nio:

Oooh! Men det är inga flames, det är ju kattens svans som kikar fram. :) Det är ett brittisk företag som tillverkar dem, så det är ju inte alltför konstigt att de finns på Irland också. Frågan är om de säljs i skoaffärer i Sverige månne?

12:59  
Anonymous Anonym:

Ett inte alltför vågat tips är väl på kära gamla hederliga sko-uno....:)

14:14  
Blogger Dallerberg:

herregud du MÅSTE köpa dem! Lev på nudlar, flytta till en kartong, vad som helst! Det är värt det :D

15:25  
Blogger Anna Nio:

Erik: Ett bra tips, men de verkade inte ha det märket, inte enligt hemsidan i alla fall. :/

Marre: Får se efter nyår kanske, om jag kan skaka fram lite pengar då månntro. De är ju så himla fina. :)

16:24  
Anonymous Anonym:

Vansinnesfina! Går det inte att önska sig i förskottsjulklapp av snäll mamma/pappa/syskon/mormor?

22:50  
Blogger Unknown:

oh.. såna har jag.. I looove them! så du får inte köpa mina. ;)

20:33  

Skicka en kommentar

<< Home