02 september 2007

Populärkultursjunkietest

Fanns hos Darling. Är det bara jag som helt missat att Darling finns kvar på nätet, eller? Känner mig lite lagom dum som saknat tidningen i typ sju (åtta, nio, tio?) år i onödan. Nästan. Gillar visserligen inte att läsa varken tidningar eller böcker på dataskärm. Men ändå. Åh.

Vilka är du?
Svara på frågorna och läs under den bokstav du får flest av, capische!

1. Vad är dina turn-ons?
a) Snövit, seven of nine, borgerna, Rachael och Deckard i Bladerunner, älvor och den där orakeltjejen i Minority report.
b) När någon kan trycka ihop en ölburk mot pannan, satanister och nördar.
c) I stort sett allt
d) Frihet dude
(Den här gick ju inte att svara på på ett vettigt vis. Oh well.)

2. Vad är dina turn-offs?
a) Bomullsunderkläder. Charter. Mänskligt kött. Långsam data.
b) Nykterister. Religion. Tristess. Städning. Hygienfascism. Jocks.
c) I stort sett allt
d) Krav. Att behöva foga sig under någons vilja. System. Pengar.

3. Vart vill du helst semestra?
a) Tokyo eller i skogen
b) I mitt sovrum, eller någon annans, det är inte så noga
c) New Orleans, Mexiko, Las vegas, Sydamerika.
d) San francisco
(Helst Tokyo, men INTE skogen. Så C kom ändå närmast eftersom jag gärna åker dit också)

4. Favorit-drog?
a) Amfetamin, e
b) Musik, bärs och brass
c) Heroin, eller vad jag kan komma över
d) Hasch
("Inget knark" fanns inte. :()

5. Vilka skor har du på dig?
a) Kängor eller barfota
b) Converse
c) Tennisskor
d) Flip-flops

6. Vem är din bästa vän?
a) Data
b) Jag kommer inte ihåg
c) En fet eremit
d) Alla
(Hahahahaha!)

7. Favoritsport?
a) Den i Tron
b) Ingen alls, men om jag måste välja blir det armhävning, tequilarace, serietidningar
c) Lerbrottning, motorsport, skytte
d) Liftning
(Är "serietidningar" en sport? Hurdå?)

8. Vad äter du helst?
a) Soppa
b) Diner mat
c) Måste man äta? I så fall blir det grapefrukt eller hummer och champagne
d) Något vego

9. Hur uppvaktar du någon?
a) Jag skär av en bit hud och visar upp den i mitt mikroskop för min flirt och säger att det är jag
b) Jag säger att den är snygg, sen ligger vi med varandra. Sen ångrar jag mig kanske eller kanske inte.
c) Det händer på de mest oförberedda sätt, vanligtvis är jag den passiva. Eller så är det en tyst överenskommelse eftersom ingen av oss har något annat för sig.
d) Jag ger den en sång

10. Favoritplanet?
a) Mars
b) Uranus
c) Jorden
d) Endor


Flest A:
Du är HR Giger, Ripley, Bladerunner, Alexey Pajitnov, Phillip K. Dick, Damien Hirst, Strange Days, Trinity, Trillian, Stanislaw Lem, Ghost in the shell, R2-D2, Douglas Adams, Ada Lovelace, Angelina Jolie, insomnia, arkadspel, Dungeons and Dragons, Metropolis, Tolkien, Snövit och Arwen.
Grattis.

Flest B:
Du är John Belushi, Nintendo 8-bitars, John Hughes, Ghost World, Broadie, Goldie Hawn, Chevy Chase, Simpsons, Bill Murray, Travis Bickle, Desperatly seeking Susan, Bettie Page, baseballtröjor, short-attention-span, Charlies Angels, Ninja Turtles, serietidningar, Playboy från 70-talet, usa och Deltagänget.
Grattis.

Flest C:
Du är Emmy Hennings, Hunter s. Thompson, dr.Benway, en vampyr, Burroughs, några djur, Zaphod Beeblebrox, paranoia, Vilse i pannkakan, Daniel Clowes, Sture Dahlström, syra och alkemi.
Grattis.

Flest D:
Du är Leia, Grateful Dead, Frank Zappa, en ewok, svampgubben i Super Mario, Jefferson Airplane, Tom Wolfe, Lillstrumpa, MASH, Brasse i fem myror är fler än fyra elefanter, Jack Kerouac, Robert Plant, Janis Joplin och gräs.
Grattis.

---

Hurra, jag passar ju in där! Var farligt nära flest D, vilket inte alls kändes rimligt.

Etiketter:

4 Åsikter

Anonymous Anonym:

Sweet! Jag har sparat massa Darling och läser dem när längtan bli för stor :D Ska genast kolla upp nätupplagan. Efter att jag har gjort Drömtårta. Hade du inte dille på den rulltårtan också ett tag?

20:24  
Blogger Anna Nio:

Ååååh, drömrullis är så djävulskt gott! Tar några omgångar att få bra, i alla fall för min del, men kuken vad gott det är. Hoppas den blir bra. :) Funderade också på att börja baka det igen härom dagen, men orkade inte.

20:37  
Blogger andreadoria:

yaaay jag blev också B! LÄTT BÄST!

23:59  
Blogger Anna Nio:

Andrea: B-film rules, höhöhö!

00:21  

Skicka en kommentar

<< Home