16 augusti 2007

So far so good

Än har jag överlevt hufvudstaden, men med nöd och näppe. Jag försöker att inte planera in för mycket och att inte vara för aktiv, men ändå har jag varit kollapstrött och haft dundrande huvudvärk framåt eftermiddagen av varje dag hittills. Tråkigt men inte alltför oväntat ändå. Jag har i alla fall haft trevligt. På vägen upp i bilen lekte vi filmtitelleken, såg årets roligaste skylt: "Rattuglan-rasta" (WTF?), och åt på ett särdeles sunkigt rastplatshak där personalen såg ut att ha en sammanlagd IQ på omkring 87. Men de hade i alla fall en vegoburgare som gick att äta.

Hittills i storstaden så har jag träffat Martin och Emelie, Mattias, Andrea, Fia, Loke, Andreas S, min mamma och har helt oförhappandes sprungit på både Emanuel och Fredrik feffis. Jag trodde det här var Sveriges största stad, hur går det då ihop att man råkar på folk två dagar i rad? :D Jag hoppas på att få lattja med fler idag och i helgen. Jag har ätit mjukglass och sett hundratals Bajenfans vrålade pinsamma klyschor, ätit mongolisk buffé, fått gamla utgåvor av "Baron Münchaussens äventyr" och "Skattkammarön" (översatt av Åke Holmberg!) i present, sett bra filmer hemmavid, i nyktert tillstånd spillt en Newcastle över bardisken på irändsk pub och skämts över min fumlighet, pratat relationer och fikat på sekelskifteskafé.

Igår på bussen satt jag bredvid en gammal dam med tre briljantringar på samma finger, som plötsligt visade intresse för mina tatueringar. "Åh vad tjusiga, man ser att det är någon skicklig som har gjort dem." "Ja, tack, så mycket", sa jag, och visade upp nästa underarm också. "Oh, de är så tydliga och välgjorda, har du gjort dem i Sverige?", undrade tanten. "Ja, i Göteborg", svarade jag, "hon är jätteduktig, hon som gjort dem". Jag vred mig för att visa henne katten på vänster överarm och då utbrast hon "Katter som är så trevligt, det tycker jag du kan skaffa några fler av." Jag tackade igen för berömmet och ställde mig upp för att gå av, varpå tanten slutligen sa "Ja, åh vilken svans katten har, den ser man ju tydligt nu, oh så fint!"

Tanten gjorde mig svårt glad. :D:D

Etiketter: , , ,

7 Åsikter

Blogger Unknown:

Det var ingen tant. Det var jag.

17:22  
Anonymous Anonym:

Åååh skicka såna tanter med dig hem, Götet behöver fler! Skönt att höra att du har det bra. Jag kämpar på med dina blandskivor. Projekt-rippa-alla-skivor måste slutföras först såklart. Efter tre dagar är jag på boktstav O så vi rör oss framåt :D

18:59  
Blogger Anna Nio:

Pojkfröken: Gud vad stilig du var, du klär verkligen i bredbrättad sommarhatt, må jag säga. :D

Jess: Hela världen behöver såna tanter, open-minded old gals of the world, uuunite! Oj, vad du jobbar hårt med det där, jag hade det väl förspänt som har all musik på datorn, minsann. :>

19:08  
Anonymous Anonym:

Haha ja, men jag gör det så gärna för dig ;) Vi kom på att det skulle vara skönt att ha all musik på datorn faktiskt, det är därför. Annars hade jag bara kunnat välja ut valda låtar till dig ju :D

En helt OT-fråga, HUR delar man inte grupperna av länkar i sin blogg? Jag kan för mitt liv inte göra det, fast jag använder blogg.se. Spelar det roll? Vill också ha "totala främlingar" och så... :/

19:20  
Blogger egarcia:

Vart tatuerar du dig nånstans....??
Vilken mysig tant, man blir så glad när man träffar såna, händer ju inte alltför ofta dessvärre!

20:47  
Blogger Anna Nio:

Jess: Jag gillar verkligen folk som gör allt för mig, so carry on. :D

Hm, det är lite knepigt att förklara, jag ändrar alltid via koden i templaten. Jag letar upp stället i koden där det aktuella fältet är och sedan ändrar jag rubriken till min egen dito istället...

Egarcia: På Buzzstop28 vid SKF. Marika är min hjältinna, och Erik är också grym från vad jag sett på andra.

Nej, verkligen inte, de flesta äldre är så surt lagda, det är himla synd. När jag jobbade på Myrorna för några år sedan och hade knallrosa fripp var det många tanter som älskade mitt hår, det var festligt. :D

01:25  
Anonymous Anonym:

Hej Anna! Om du har vägarna förbi Ramen Ki-Mama (Östermalm) ikväll runt sex-tiden så är jag och Markus där och äter nudlar. Sen ska vi gå på Debaser Slussen och kolla in min kusins nya kille. Mitt mobnr: 070-2510872. Jag bjuckar på en öl (eftersom jag själv inte kan dricka). Fler tanter åt folket, den snälla och vidsynta tanten då, inte "tvättludds-tanten".

10:51  

Skicka en kommentar

<< Home