10 augusti 2007

Min personal

Jag tänkte att eftersom jag gillar att lista saker och att dela med mig av totalt oväsentliga ting, så ska jag göra en förteckning över de delar av personalen på mitt närmaste Hemköp som jag har koll på. Det jobbar såklart fler där, men de har inte utmärkt sig på något sätt. Än.

Lajvarkvinnan - Hon har extremt långt hår, är liten och rund, väldigt röd i ansiktet, ganska finnig och har brillor. I mina ögon måste man syssla med lajv då. Hon är väldigt snäll, hon hjälpte Johan att hitta halloumi en gång, som ingen av oss visste riktigt vad det var ens. "Jag tror det är en ost", sa jag, och jag hade rätt.
Hippien - Han har fenomenalt trassligt hår och ser ut att vilja utbrista i gitarrspel om han bara kunde. Han ser alltid lite blyg och kär ut också. Undrar om han ser sånt ut mot alla eller bara mig?
Den tyste - Jag hör aldrig vad han säger för summa eller faktiskt vad han säger alls, han talar så väldigt tyst.
Den söliga asiaten - Världens i särklass långsammaste kassörska, på allvar. Jag undviker hennes kassa om jag ser att det är hon som sitter där. Hon tar sig god tid med allt och verkar nästan gå på lithium. Jag vet minst två personer som upplevt samma sölighet vid många tillfällen, så det är inte bara inbillning från min sida eller en dålig dag från hennes sida.
Snygga norrländskan - Min favorit. Hon är så himla söt, men inte sådär veckotidningsomslagssnygg, utan på ett eget sätt, det sättet jag gillar bäst hos människor. Hon pratar med världens bredaste norrländska också, helt underbart. Först, när vi just flyttat hit, hade hon svart hår med blonda slingor i, sedan blev det brunt, ljusare brunt och nu är hon honungsblond. En gång pratade hon med en annan kassörska om en pojkvän och jag önskade intensivt att jag kunnat stå kvar i kassan och lyssna, jag vill vara kompis med norrländska tjejen ju. Johan säger att hon har Umeå-dialekt.
Polacken - En mycket noggrann äldre dam med polskklingande namnskylt och tillika dialekt. Hon försökte sätta dit en snattare mitt framför mina ögon en gång men han slet sig, det var mycket spännande. Hon leggar alltid folk för cigg eller öl. Eller ja, inte de som är över 40 men annars så.
Min pappa - Ja, det är alltså en liten rultig karl i 35-årsåldern med blont hår som råkar heta Janne. Det gör min pappa också. Alltså jobbar min pappa med pantmaskinerna och läsk/öl och snacksavdelningen på Hemköp. Himla smidigt.
Den burdusa damen - Hon verkar konstant ha en skadad underarm och ser ut som att hon är förbannad på hela världen. Ganska manhaftig och omfångsrik, vithårig donna. Hon kastar allt man handlar brutalt nedför rullbandet. Om jag köper läsk undviker jag hennes kassa eftersom det bara blir skum i hela flarran om hon får hållas. Undrar vad hon är så arg på?

Etiketter: , ,

11 Åsikter

Anonymous Anonym:

Jag HAAAAAAAATAR norrländska fittan (ja så mycket hatar jag henne) så jag knappt ens kan förklara. Hata hata hata. Jag hatar sävliga människor som är så sega och helt jävla borta. Som ser ut och gå på knark. GAH!!! Jag måste säga att jag hatar asiaten och norrländskan lika mycket. Ja faktiskt. Jag undviker ALLTID deras kassor!!

21:40  
Blogger Anna Nio:

Vaaa? Men hon är ju jätteeffektiv och inte alls långsam! Är det verkligen samma norrländska vi pratar om här? Buhu, jag är ju lite kär i henne, och så kommer du och är elak, GRIIIN! :O:D

23:04  
Blogger Sofia:

Å, jag älskar att läsa om folks betraktelser och katalogiseringar av andra människor! :D
*nöjd*

Mer!

01:07  
Anonymous Anonym:

Om lajv-personen �r den jag tror s� k�nner jag henne. Har hon m�rkt rakt h�r? Hon och jag pluggade marinbiologi ihop och hon blev klar f�re mig. N�r jag var klar lyckades jag f� ett jobb som marinbiolog medans hon var kvar p� hemk�p. Sista g�ngen jag pratade med henne hade hon till och med gett upp att s�ka... Jag f�rs�ker numera ta en annan kassa f�r jag k�nner mig s� skyldig trots att jag inte kan �ndra n�got :( 4-5 �rs studier och jobba p� hemk�p. Inte kul... Tror inte hon lajvar men s�nt kanske man inte alltid ber�ttar :P

08:15  
Anonymous Anonym:

Måste vara samma... Ser ut som en häst i ansiktet och långt burrigt ljust hår? Hur du kan tycka hon är söt är en gåta!! :D

08:42  
Blogger Unknown:

Åh vill jobba på ditt hemköp! Högre utbildning är en total flopp som bara leder till pengaskulder och Jobb Med Ansvar = jobb man inte vill ha.

13:14  
Blogger Anna Nio:

Fia: Åh, vad roligt, jag gillar (otippat) också sånt. :D

Malin: Ojdå, stackars Lajvarkvinnan, om det nu är samma madame. :/ Fast hon är ju som sagt snäll och duktig på det hon gör i alla fall, vilket är mer än man kan säga för alla hennes kollegor. Jag hade nog inte talat om för alla om jag lajvade, men det beror kanske lite på hur man ser på saken. :D

Jess: Jättekonstigt att du tycker hon är långsam ju. Sötheten kan jag svälja, jag faller ofta för udda utseenden som en fura och är inte mycket för modellsnygghet när det kommer till kritan. :)

Pojkfröken: En egen pojkfröken i kassa fem! Det vore nåt, det. Jag är nästan beredd att skriva under på det där, med ett par reservationer: pengar och arbetsuppgifter är bättre på Ansvarsjobb (inbilliar jag mig, förstås, not that I actually know anything about it dårå).

13:27  
Anonymous Anonym:

Modellsnygga är inget för mig, men hästansikte och stripigt hår går bort :D

15:18  
Blogger Unknown:

Mer cash förvisso, annars hade man ju sagt upp sig ASAP.
Mina drömjobb: 1) t-baneförare och 2) hunddagisfröken.

12:38  
Blogger Johan:

Norrländskan har jag nog sagt kommer från Piteå, annars har jag sagt fel.

Den Burdusa Damen, är det hon som gillar rödvin (väldigt tydlig alkisnäsa), eller är det hon som bara ser allmänt gammal ut, med handledsskydd?

07:11  
Blogger Anna Nio:

Pojkfröken: Jag har en vän som jobbat i t-banan i minst hundra år, hon har just bytt upp sig till tvärbanan (var det väl?), så det kanske fins en ledig plats i underjorden nu. Sök! :D

Johan: Fan, my bad. :(

Jag vet inte, jag tycker nog att hon med handledsskyddet som kastar läsk omkring sig ser rätt fylleröd ut också. Kanske det finns två? Otäckt. :O

13:30  

Skicka en kommentar

<< Home