07 augusti 2007

IMDb-kunskap #2

Dagens lärdom är att Groucho, Chico, Harpo,och Zeppo (även den mindre kände Gummo) Marx var bröder på riktigt, och att de faktiskt hette Marx i efternamn också. Dock stämde inte förnamnen, då de egentligen hette Julius Henry, Leonard, Adolph, Herbert och Milton.

Men ändå, fancy that? Jag har alltid trott att de var ett gäng komiker som teamade upp och skapade karaktärer som skulle föreställa bröder bara, så där ser man. :D

Harpo, Groucho och Chico

Etiketter: , ,

3 Åsikter

Anonymous Anonym:

Apropå film och annat, du har väl sett att svt visar en tvådelad dokumentär om Edward Teach alias kapten Svartskägg med start nu på lördag kl 21:55?

Tänkte att det vore något för min piratskadade syster...:)

12:51  
Blogger Anna Nio:

Jodå, det såg jag. Misstänker att det är samma film som jag nyligen laddat ned också, men det spelar ju ingen roll - se den måste jag givetvis (hm, det kändes väldigt Yoda-esqe: See it I must naturally, med direktöversättning)! Tack för tipset ändå. :D

15:06  
Anonymous Anonym:

"See or see not, there is no slötitta!" :D

17:04  

Skicka en kommentar

<< Home