02 augusti 2007

EMOtions

Ett emotest, lånat av Elin.

[x] jag gillar smala jeans
[ ] musik är mitt liv
[ ] jag skriver poesi / låttexter
[ ] mitt hår täcker en del av mitt ansikte
[x] jag använder band-tshirts
[ ] jag vet vem Jeff Star är
[x] jag använder Converseskor
[ ] jag använder Vans
[ ] jag använder eyeliner
[ ] jag har, eller vill ha läpp-piercing
[ ] jag lyssnar på Saves The Day, Chiodos, Thursday och H.I.M.
Totalt = 3

[x] mitt kärleksliv suger
[ ] jag är i ett band
[ ] jag förstår att My Chemical Romance inte är emo
[x] jag förstår också att Green Day inte är emo
[ ] jag vet vad ”mosh” betyder
[ ] hörnor är för riktiga coolingar
[x] jag ogillar för det mesta MTV
[ ] jag tar ofta bilder på mig själv
[ ] ...ofta såna där man inte kan se hela mitt ansikte
Totalt = 3

[x] jag kan inte leva utan min iPod eller MP3
[x] jag vet att emo bara är en stereotyp
[ ] jag har tjocka oversized solglasögon
[ ] jag har tuppkam
[x] jag har haft svart nagellack
[ ] jag hatar min mamma
[ ] jag hatar min pappa
[ ] jag hatar min stad
[x] svart är en underbar färg
Totalt = 4

[x] jag lyssnar på musik just nu
[ ] jag vet vad hxc och sxe betyder
[ ] myspace = kärleksberoende
[x] jag brukar använda nitbälten
[ ] jag har haft en kropsdel signerad av ett band
[ ] jag har gråtit när jag lyssnat på Dashboard Confessional.
[ ] jag har / vill ha svart hår
[ ] min garderob består främst av mörka kläder
[x] jag gråter mycket
[ ] jag skriver på mig själv
[ ] jag har blivit kallad emo förut
[x] jag hatar att bli kallad emo (rent teoretiskt, om det skulle hända i alla fall)
Totalt = 4

TOTALSUMMA:
Addera dina poäng och multiplicera dem med tre.
Summan du får är hur många procent EMO du är.
14 x 3 = 42% EMO

Ganska konstigt test. Om man alltså kryssar i samtliga är man 123% emo. Hm. Emo + matematik = skilda världar? :D

Etiketter: ,