26 juli 2007

Oh Mark

Jag har blivit kär i en man, han heter Mark och har en av världens mest underbara röster. Jag har insett att jag faller som en fura för buttra män med raspiga röster som sjunger nedstämda låtar med så mycket känsla att det gör lite ont att höra på. Mina öron gråter av lycka när jag lyssnar på i synnerhet Johnny Cash, Ray LaMontagne (som bara vuxit och vuxit och numera nästan paralyserar mig med sin musik), Nick Cave, Morrissey, Woven Hand och Mark Lanegan, min senaste diamant i samlingen.

Marks senaste soloalster (här tillsammans med PJ Harvey) är förbannat bra:


Tillsammans med Isobel Campbell (Gentle Waves, Belle & Sebastian), fruktansvärd video men fantastisk musik:


Från hans senaste band, Soulsavers. Den här låten får mig att rulla bak ögonen i extas, åh åh så ljuvligt:

Etiketter: , ,