19 juli 2007

Filmcitat #3

Right-O, tävling nummer tre is officially launched. Same procedure as last time: INGET sökande, INGET IMDb-ande eller liknande fusk. Just yer wee brains, lads n' lassies. :D När ett citat är löst skriver jag ut det i fetstil.

1.
"Little Tommy Daggett. How I loved listening to your sweet prayers. Then you would hop into bed, afraid that I was hiding under it. And I was!"
2. "I'm feeling very olympic today!"
3. "That's not a knife. THIS is a knife."
4. "Nobody moves or the nigger gets it!"
5. "Nothing? Nothing, nothing, tra-la-la?"
6. "It must be Nigel with the brie!"
7. "She turned me into a newt!"
8. "Fuck! Fucking...what the fuck! Who the fuck? Fuck this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK!"
9. "Why don't I go across the street, and get you some orange sheeeerbeeert?"
10. "Oh, please, the only serial/cereal I know anything about is Cornflakes."
11. "Why do you keep calling me 'Jesus'? Do I look Puerto Rican to you?"
12. "-No, I am Inga from Schveeden." "-Sweden? But you're wearing... lederhosen?"
13. "He's losing his mind. And I'm reaping all the benefits!"
14. "Oh, what a wonderful strong grip you have! I would have been dissappointed if you would have not crushed my hand."
15. "Well, nice to meet you, Bjergen Kjargen, from Kneurgen, near the Joergen Fjords. Hmm. Kneurgen, that's in the Klargen Province, near the Biburgen River."
16. "Why, you stuck up, half-witted, scruffy-looking nerf-herder."
17. "-Wait a minute, come to think of it, I did leave some ass in the back. -You did? -I did, about a week a ago. I did, it's the ass! It must be the ass!"
18. "You are violating my territorial bubble!"
19. "Who ever thought that a good little girl like you could destroy my beautiful wickedness?"
20. "It's impressive to see a man feeding off his emotions."

---

Oj, jag hade lagt in två citat från samma film, sorry! Har bytt ut nummer 10, så nu ska det inte vara några dubletter längre. :)

Etiketter: , ,

23 Åsikter

Blogger Madde (maddepladder):

Yes, yes, yes, I know one!!! :-)

Number 3 är Chrocodile Dundee 2. Kanske inte helt korrekt titel, nåt med New York?

Känner igen fleeera av dom andra men som vanligt... Jag kommer på det. Inte. *snyft*

00:03  
Blogger Anna Nio:

Vad jag vet heter den bara 'Crocodile Dundee II', så det svaret duger gott åt mig. :D

00:09  
Anonymous Anonym:

Numero 6 är 10 orsaker att hata dig. En superb film.

00:47  
Anonymous Anonym:

Och nummer 2 �r Cool Runnings. =)

00:51  
Blogger Anna Nio:

Eurotrashgirl: Två rätt! :)

00:55  
Blogger Martin:

5 är la labyrinth och nr 7 är the search for the holy grail änna!

08:45  
Anonymous Anonym:

11:an är Die Hard 3.

08:57  
Anonymous Anonym:

#16 är från någon av de tre första starwars-filmerna, jag gissar på "The empire strikes back".

#10 tror jag är "Serial mom"...

#12 är någon film med Jamie Lee Curtis har jag för mig...

11:28  
Blogger Dallerberg:

#1 God's Army
#7 är öhh.. vafan heter den the holy grail nånting.. Monty python iaf :D
#9 är Austin Powers

11:37  
Blogger Dallerberg:

Jaha nu såg jag att #7 redan var sagt! Men jag bleev så ivrid att jag faktiskt kunde några citat för en gångs skull :D

11:38  
Blogger Anna Nio:

Alla har rätt! Good teenagers! Enda jag såklart inte kan godkänna är gissningen på #12 - det måste vara mer specifikt än så... :)

14:16  
Anonymous Anonym:

En expert på området, dvs min kära sambo hävdar att Jamie Lee Curtis-filmen jag fikar efter är "En fisk som heter Wanda". Hoppas att hon har rätt...:)

14:46  
Blogger Anna Nio:

Bror: Ack nej, det är feeel, sorry Mia. :O Men jag kan väl hjälpa till med att säga att det verkligen ÄR en Jamie Lee Curtis-film i alla fall...

14:48  
Blogger Johan:

4. Det våras för sheriffen.

8. Pulp Fiction (?)

12. Gaaah!!! Curtis är på ett tåg och ska bluffa av nån nåt... störiiiigt!

13. Wedding singer.

15:00  
Blogger Anna Nio:

Darling: Rätt, fel, du är så nära, rätt. :D

15:02  
Anonymous Anonym:

Gah, jag borde kunna nr 15. Har för mig att det är någon som säger det där till Drew Barrymore.

00:08  
Anonymous Anonym:

15. Waynes World eller ev. Waynes World 2. Ah, nu kan jag sova gott. :D

00:12  
Blogger Anna Nio:

Monika: Yes, tvåan är rätt! :D

01:28  
Blogger anna:

kommer man sent som vanligt då, arghl!

8 är ju boondock saints, gotta love it! :D (FUCK! ASS!)

17 the sweetest thing, bästa bakisfilmen ever ;)

19 wizard of oz

11:39  
Blogger anna:

men oj, såg ju nu
20 är seven

11:42  
Blogger Anna Nio:

Anna: Good going, girl! :)

17:52  
Anonymous Surskägget:

12: HAHAHAHAHAHAHAHAHA! Ombytta Roller! Jamie Lee Curtis i lederhosen, sötast hahahahaha!

18: Är inte det Dirty Dancing?

14:03  
Blogger Anna Nio:

Skäggis: Vafan, jag hade inte sett din kommentar här! #12 är såklart rätt (ÄNTLIGEN) :D, men #18 är TYVER fel!

22:16  

Skicka en kommentar

<< Home